Objem reklamy se v prvním čtvrtletí udržel v TV, klesá OOH

Televizní reklamě se na mediálním trh vedlo v prvním čtvrtletí nejlépe z hlediska objemu i meziročního vývoje, ukazují data Nielsen Admosphere.

Po 26. dubna 2021 11:05 1 min Sdílet

# Reklama

/media/15618/penize_koruny-shuttesrtock

Fullscreen Sdílet

Objem hrubého monitorovaného reklamního objemu v médiích za první tři letošní měsíce zůstává v průměru o 4 % nižší než v prvním čtvrtletí 2020. Výrazné rozdíly jsou ale ve vývoji objemu reklamy v jednotlivých mediatypech. Zatímco televizní reklama se drží na úrovni z loňského prvního čtvrtletí, nejvýraznější propad je patrný u venkovní reklamy (-38 %). Ukazují to data společnosti Nielsen Admosphere.

Také údaje za březen 2021, který je z prvního kvartálu tradičně nejsilnějším měsícem na reklamním trhu, ukazují, že televizní reklama si dokonce ve třetím měsíci meziročně polepšila (+6 %). Stagnaci nebo mírný pokles oproti loňskému březnu registroval monitoring v případě tiskové reklamy a reklamy v rádiích. Dvouciferný pokles pak indikuje u venkovní reklamy (OOH).

/media/16523/nad_brezen

Fullscreen Sdílet

Součást přehledu není internetová reklama, která je v monitoringu zastoupena jen displayovou reklamou a neobsahuje tak všechny formy této reklamy.

Připomínáme také, že monitoring neodráží reálné investice směřované do nákupu reklamního prostoru v médiích.

-mav-

# TV # reklama # investice # Nielsen Admosphere # OOH # monitoring

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.