Autor textu MediaGuru
Až 1,7 milionu lidí v Česku nevyužívají technologie tak, aby byli
dlouhodobě v pohodě, vyplývá to z průzkumu společnosti O2.
Skoro pětina české populace, přesně 1,7 milionu lidí, má nízký index digitálního zdraví. Znamená to, že technologie nevyužívají pro sebe bezpečně. Na mobilu tráví více než šest hodin denně, skoro o 3 hodiny a 20 minut více, než sami chtějí. Ohroženi jsou především mladí. Vyplývá to z průzkumu společnosti O2, jež se dotazovala ve spolupráci s agenturou NMS Market Research 1900 lidí.
„Skoro 60 % mladých lidí má pocit, že tráví na mobilu až moc času. A přiznávají, že ne vždy používají technologie tak, aby se díky nim cítili v pohodě. Proto se O2 rozhodlo zaměřit dlouhodobě na digitální zdraví, a to nejen svých zákazníků. Tato oblast se stává jedním ze základních pilířů společnosti, které chceme do budoucna rozvíjet,“ vysvětluje ředitel marketingu O2 David Daneš.
Z průzkumu dále vyplynulo, že lidé v online prostoru zahánějí nudu, hledají odreagování a zlepšení nálady. „Po delším čase na telefonu trápí téměř 87 % z těchto lidí pocity nervozity a stresu,“ popisuje Tereza Friedrichová z výzkumné agentury NMS Market Research.
Společnost O2 chce nyní toto téma digitálního zdraví otevřít a ukázat lidem, jak využívat technologie, aby přinášely spokojenost a pozitivní pocity – jak po stránce fyzické, tak i psychické a sociální. Na základě odborných poznatků a zmíněného průzkumu spouští nyní kampaň „Mám to ve své moci. Technologie mi nevládnou, já vládnu jim.“, jež je podložena experimenty. Na vlastní kůži jimi prošli i ambasadoři projektu – Ben Cristovao, Naomi Adachi, Týnka Šlingrová a Petr Švancara. „Přichystali jsme si na ně celou sadu nástrojů, kterými jsme měřili jejich reakce – napojili jsme je na EEG headset, sledovali jejich srdeční rytmus, pohyb očí, reakce zorniček i jejich kůže,“ popisuje experiment neurověděc Petr Adámek z Národního ústavu duševního zdraví, který je jedním z odborných garantů kampaně.
„Ukázalo se, že i když si často myslíme, jak s telefonem v ruce odpočíváme, opak je pravdou – mozek pracuje naplno. Viděli jsme, že technologie jsou sice skvělým pomocníkem, jak být s lidmi ve spojení, osobní setkání ale přinášejí mnohem intenzivnější prožitky. Zkoumali jsme i to, jak se srovnáváme s lidmi na sociálních sítích nebo jak pracujeme s produktivitou a multitaskingem – a zda jsme ho vůbec schopni. Zkrátka oblastmi, se kterými občas bojujeme úplně všichni,” doplňuje Adámek.
Zájemci se mohou také sami otestovat v aplikaci Moje O2 nebo na webu digitalnizdravi.cz, kde je k dispozici sada otázek na téma digitálního zdraví. Zároveň je možné podívat se na tipy, jak své digitální zdraví posílit.
Kampaň, jejíž myšlenka vznikala inhouse, poběží online (a to i v podobě až 8 minutových spotů) na YouTube. Objeví se i na sociálních sítích (vedle YouTube na Instragramu a TikToku), cílí především na generaci Z.
-stk-
# reklama # kampaň # průzkum # agentura # O2 # edukace # mobilní telefon # technologie # NMS Market Research # digitální zdraví
Autor textu MediaGuru