Media Strategy: Do TV reklamy investuje z mediálek nejvíce PHD

Auditorská společnost Media Strategy přináší data v rámci svého srovnání PPA Ranking za celý rok 2023.

Út 12. března 2024 07:10 2 min Sdílet

# TV # Reklama

/media/17457/tv-studio-shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/17457/tv-studio-shutterstock

Fullscreen Sdílet

Mediální agentura PHD měla v roce 2023 nejvyšší podíl z tuzemských mediálních agentur na čistých investicích do televizní reklamy. Za období od ledna do prosince 2023 představoval 11,8 %. Vyplývá to ze srovnání PPA Ranking, který poskytuje společnost Media Strategy. Na dalších předních místech následovaly OMD (9,6 %), EssenceMediacom (8,6 %) a Knowlimits (8,5 %), mezi kterými byly jen minimální odstupy. Ve srovnání s rokem 2022 vypadla z první pětice Médea, naopak se do ní posunul Starcom.

V podílu investic do televizní reklamy počítaném podle sítí mediálních agentur měla v loňském roce největší podíl Omnicom Media Group (23,3 %) před GroupM (19,8 %) a Publicis Media (12,6 %). Zde se pořadí sítí mediálních agentur ve srovnání s rokem 2022 nemění.

Podíl mediálních agentur na investicích do TV reklamy v roce 2023

pořadí mediální agentura odhadovaný podíl 2023
1. PHD 11,8%
2. OMD 9,6%
3. EssenceMediacom 8,6%
4. Knowlimits Group 8,5%
5. Starcom 7,7%
6. Wavemaker 5,8%
7. Carat 5,4%
8. Médea 5,3%
9. Mindsquared 5,3%
10. Mindshare 5,2%
11. Zenith Media 4,9%
12. Dentsu X (incl. Vizeum) 4,7%
13. Universal McCann 2,6%
14. Initiative 2,2%
15. Heart&Science 1,9%
16. Marketingová společnost SEN 1,1%
  ostatní  9,6%

Zdroj: TV PPA Agency Ranking, I-XII/2023, Media Strategy

Typ zobrazení

Podíl sítí mediálních agentur na investicích do TV v r. 2023

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
Omnicom Media Group 23.3
GroupM / WPP 19.8
Publicis Groupe 12.6
Dentsu 10.2
Knowlimits Group 8.5
Médea 5.3
Mind2Flow 5.3
IPG Mediabrands 3.4
SEN 1.1
ostatní 10.5

    Zdroj: Zdroj: TV PPA Agency Ranking, I-XII/2023, Media Strategy

    PPA Ranking je počítán na základě počtu klientských GRPs spotové reklamy podle monitoringu Nielsen. Z TV Price Pool Auditu se vypočítají průměrné clusterové ceny (NN CPP30“), které by klienti za danou výši GRPs měli zaplatit. Tím se získá jejich odhadovaný rozpočet a přiřadí se k agenturám a k agenturním sítím. Poté se vyjádří jejich podíl.

    Data (stejně jako TV Price Pool Audit) publikuje společnost Media Strategy třikrát ročně, a to za období leden až červen, leden až říjen a leden až prosinec.

    -mav-

    Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD, která je součástí Omnicom Media Group

    # TV # Publicis Groupe # investice # Knowlimits # mediální agentura # PHD # OMD # Médea # WPP # GroupM # Starcom # Omnciom Media Group # TV reklama # PPA Ranking # Media Strategy # EssenceMediacom

    Guru Weekly

    Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.