Media Club loni zvýšil tržby z televize, rádií i onlinu

Celkové tržby společnosti Media Club loni atakovaly hranici 6 mld. Kč. Nejrychleji roste internetová reklama, dominantní pozici má ale stále reklama v televizním vysílání.

/media/26179/media-club-2023

Fullscreen Sdílet

Celkové tržby společnosti Media Club, společnosti prodávající reklamní čas v televizi, na internetu a v rádiu, loni dosáhly k 6 mld. Kč a meziročně se zvýšily o 4 %. Společnost udržela stále vysokou ziskovost, když čistý zisk v roce 2024 představoval 586 mil. Kč. Byl ale nižší než o rok dříve. Vyplývá to z výsledků společnosti uvedených ve výroční zprávě.

Základní výsledky společnosti Media Club (tis. Kč)

  2024 2023 změna
tržby za prodje zboží 5 919 614 5 704 018 3,8
provozní výsledek hospodaření 836 740 932 136 -10,2
výsledek hospodaření za účetní období 586 133 677 343 -13,5

Zdroj: výroční zpráva společnosti Media Club za rok 2024

Prodej klasické televizní reklamy stále zůstává klíčovým zdrojem výnosů Media Clubu. Na celkových tržbách se podílí ze 70 %. V roce 2024 celkově dosáhla 4,2 mld. Kč a meziročně se zvýšila o 2,5 %. Nejrychleji rostoucí je nadále internetová reklama s téměř třetinovým meziročním růstem a s celkovým objemem výnosů v roce 2024 na úrovni 314 mil. Kč. Výnosy z prodeje rádiové reklamy pokořily hranici jedné miliardy korun a ve srovnání s předešlým rokem se zvýšily o 5 %.

Struktuta tržeb společnosti Media Club (tis. Kč)

  2024 2023 změna (%)
prodej reklamního času 4 189 154 4 085 454 2,5
ostatní TV tržby 401 437 419 023 -4,2
prodej internetové reklamy 313 700 245 071 28,0
prodej reklamy rádia 1 000 405 949 661 5,3
prodej ostatní 24 219 14 138 71,3
celkem 5 928 915 5 713 347 3,8

Zdroj: výroční zpráva společnosti Media Club za rok 2024

Jednatelé společnosti Marek SingerLukáš Kubát ve výroční zprávě uvedli, že Media Club v roce 2024 zaznamenal řadu úspěchů. V televizi se dařilo seriálům Polda VI, Na vlnách Jadranu nebo Sedm schodů k moci. Stabilní pozici si udržel i seriál ZOO. Rádia zastupovaná Media Clubem dosáhla historicky nejvyššího podílu na trhu, a to 45,1 %. Společnost dále rozvíjela prodej online reklamy, zejména videoreklamy, bannerových ploch a programatického prodeje. Významně posílil také prodej prostřednictvím platformy HbbTV, kde bylo zavedeno nové demografické cílení.

Media Club loni spustil audiovizuální službu na vyžádání Prima Play, která umožňuje mediálním domům a provozovatelům webů obohatit jejich obsah o videa skupiny Prima a současně navýšit příjmy z reklamy. Od dubna loňského roku pak společnost rozšířila své zastupování také o streamovací platformu Canal+ Action, jež nabízí sportovní obsah včetně anglické Premier League a turnajů WTA.

Media Club zastupuje na reklamním trhu média společnosti FTV Prima (tj. všechny TV stanice skupiny Prima), dále Óčko, kanály skupiny Barrandov, Paramount Network, dětské stanice Nickelodeon, Nick Jr.Nick Toons nebo Retro. Od roku 2024 zastupuje také streamovací službu Canal+ Action. V rádiích má Media Club největší zastoupení na trhu, když zahrnuje například Impuls, Evropu 2, Frekvenci 1, Kiss, Beat, Country, Radio 1, Signál, Bonton či Dance rádio a od roku 2025 nově i Rádio Čas, Rádio Čas Rock a instore rádio Penny. V online prostředí zastupuje weby a projekty skupiny Prima včetně platformy Prima+ a dále síť Impression Media s desítkami partnerských webů.

-mav-

# internet # TV # reklama # rádio # Media Club # výnosy # zisk # tržby # hospodaření

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.