Influenceři by se rádi víc zapojili do kreativního procesu

Spíš jen následovat zadaný brief by influenceři uvítali, kdyby je značky přizvaly ke kreativnímu procesu, ukazuje výzkum od Sprout Social. 

Ne 20. července 2025 07:30 2 min Sdílet

# Marketing # Výzkum

/media/2kynfcni/influencer-marketing_freepik

Fullscreen Sdílet

/media/2kynfcni/influencer-marketing_freepik

Fullscreen Sdílet

Influencer marketing se dnes již napevno zabydlel v marketingovém mixu. Práce s influencery je tak nutná pro většinu značek, které chtějí mít v online prostředí větší zásah. Influenceři však již dávno nepracují jen za barter a ocení, když je značka přizve ke kreativnímu procesu či vývoji samotného produktu. Spíše než jen dostat do ruky brief ke splnění by si to přálo až 65 % oslovených tvůrců obsahu v novém průzkumu společnosti Sprout Social, jenž byl realizován na vzorku dvou tisíc respondentů v USA a Velké Británii. 

Až 16 % dotázaných by také uvítalo, kdyby značky od nich požadovaly spíše autentický a nedokonalý obsah než naleštěná videa či fotografie. Desetina by ráda spolupracovala na kampani i s dalšími influencery a 8 % upřednostňuje dlouhodobé partnerství se značkou spíše než jen jednorázové produkty.

/media/zjmfcxvq/sproutsocial_creativeprocesss

Fullscreen Sdílet

Ke spolupráci si influenceři nejvíce vybírají značky, které souzní s jejich hodnotami (61 %), podle rozpočtu a jasného systému placení (59 %) a také podle toho, zda značka či její produkty zajímají jejich publikum (41 %). Až 93 % influencerů si nejprve prohlédne, jak daná značka sama komunikuje na sociálních sítích. Pokud je kvalita nevalná, do spolupráce s ní se nehrnou. 

/media/xy3n0a4x/influenceri_znacky

Fullscreen Sdílet

Nejraději tvoří influenceři krátká videa do 30 sekund (53 %) či do minuty (50 %) a také statické obrázky (48 %) či živá vysílání (42 %). Méně už chtějí dělat delší formáty (27 %), rozhovory (19 %) či přebírat obsah od značky (14 %), a to zejména z toho důvodu, že je to náročné na čas a představuje to větší riziko. 

/media/5ehjsvj2/influenceri_formaty

Fullscreen Sdílet

V zemích, kde byl průzkum realizován, se sazba za příspěvek nejčastěji pohybuje mezi 250 až 1000 dolary. Nicméně většina tvůrců nabízí značkám slevu (71 %), pokud spolupráce spočívá v publikování více postů. Další čtvrtina to zvažuje do budoucna. 

-stk- 

# výzkum # research # sociální sítě # kreativa # influencer # influencer marketing # rozpočet # Sprout Social

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.