Autor textu MediaGuru
Ve finále světové soutěže World Public Relations and Communication Awards
má české PR čtyři želízky v ohni.
Do finále světových cen World Public Relations and Communication Awards se dostaly tři české projekty soutěže Zlatý středník, které nominovala Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností (ASCOPA). Asociace navíc bojuje o ocenění pro nejlepší globální PR asociaci. Výsledky vyhlásí pořádající Global Alliance 20. listopadu na Bali.
Na shortlist se dostaly projekty Smysl pro Tumor od České televize a organizací Fuck Cancer a Loono, Effaclar Speed Run od La Roche-Posay společnosti L’Oréal a agentury Good Game, a podcast Pod svícnem stejnojmenné iniciativy.
Zároveň ASCOPA, jež je členem této globální asociace, se navíc sama dostala do užšího výběru a uchází se o prvenství v kategorii Global Public Relations Association of the Year. Mezi další finalisty patří španělská asociace Asociación de Directivos de Comunicación (IMAGINA), nigerijská asociace Nigerian Institute of Public Relations (NIPR) a americká asociace Public Relations Society of America.
„Výsledek je důkazem, že česká PR a komunikační scéna dokáže konkurovat nejlepším na světě. Projekty, které postoupily do mezinárodního finále, spojuje dobře připravená komunikační strategie, mimořádný výsledek i vysoká kvalita zpracování,“ uvádí Michaela Pišiová, výkonná ředitelka ASCOPA.
Projekt „Smysl pro tumor“ je kampaní zaměřenou na zvyšování povědomí o rakovině v České republice. Spojuje televizní seriál České televize s edukativními aktivitami, jako jsou podcasty, videa a příspěvky na sociálních sítích. Kampaň vznikla ve spolupráci s neziskovými organizacemi Fuck Cancer a Loono, které zajišťovaly odbornou přesnost a autentické příběhy pacientů. Díky tomuto propojení zábavy a vzdělávání kampaň nejen přitáhla miliony diváků, ale také podpořila konkrétní akce, jako je registrace do aplikací prevence a zvýšení povědomí o prevenci rakoviny.
V roce 2023 značka dermokosmetiky Effaclar představila nový produkt DUO+M, který slibuje viditelné zlepšení akné do 8 hodin. Kampaň, zaměřená na mladé muže, kteří bývají v reklamách na péči o pleť opomíjeni, vznikla ve spolupráci s herním influencerem Dodem. Effaclar vytvořil mapu ve hře Fortnite, kde hráči soutěžili v tom, kdo rychleji vyčistí Dodoho akné. Kampaň oslovila více než 316 tisíc hráčů, což vedlo k nárůstu prodeje o 485 % oproti předchozí kampani, a stanovila nový standard pro kreativní reklamu v herním prostředí.
Podcast Pod svícnem"spuštěný v roce 2022 Michaela Studenou a Barborou Urbanovou se zaměřuje na problematiku domácího násilí v České republice. Skrze výpovědi obětí osvěcuje realitu a dopady této problematiky, destigmatizuje oběti a vyvolává empatii ve společnosti. Podcast přispěl k legislativním změnám, jako je „lex Eliška“, a získal ocenění jako „Podcast roku“. S průměrnou posluchačskou základnou 100 000 a silnou přítomností na sociálních médiích podcast nejen zvyšuje povědomí o domácím násilí, ale také organizuje veřejné diskuze a sbírá prostředky pro oběti.
-stk-
# soutěž # komunikace # PR # PR Klub # finále # shortlist # Zlatý středník # World Public Relations and Communication Awards # ASCOPA
Autor textu MediaGuru