Cannes Lions: Bronzového lva veze Kaufland za Fofrtašku

První tuzemskou letošní oceněnou prací na světovém reklamním festivalu Cannes Lions je kampaň pro Kaufland od agentur Omnicom Group.

Út 20. června 2023 23:35 4 min Sdílet

# Reklama

/media/24127/fofrtaska

Fullscreen Sdílet

/media/24127/fofrtaska

Fullscreen Sdílet

Češi slaví na prestižním reklamním festivalu v Cannes první ocenění. Získaly ho agentury Omnicom GroupFuse, DDB FTW a OMD za kampaň pro Kaufland Česká republikaFofrtaška 2.0 pro gamery. Vybojovala bronzové ocenění v kategorii určené pro gaming (Entertainment Lions for Gaming) v podkategorii Social Behaviour & Cultural Insight.

Kampaní Fofrtaška 2.0 oznámila společnost Kaufland Česká republika pokračování své spolupráce s esportovým týmem Sinners. Limitovaná edice nákupní tašky na kolečkách byla inspirována nevěrnějšími zákazníky tohoto obchodního řetězce – seniory, oslovit a zaujmout pak měla zejména mladší cílovou skupinu. Fanouškům a hráčům proto nabídla např. i panel na solární záření určený k nabíjení herního gearu nebo telefonu.

Zdroj: Kaufland ČR

/media/25189/turbokaddy_board

Fullscreen Sdílet

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/838709638?h=609de3898b" width="640" height="360" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> <p><a href="https://vimeo.com/838709638">TurboKaddy 2.0 case study</a> from <a href="https://vimeo.com/ddbprague">DDB Prague</a> on <a href="https://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Reakce klienta a agentur

Petr Hoffmann, Head of Digital, Kaufland Česká republika

„Je to potvrzení, že naše strategické rozhodnutí stát se součástí esportu, a úsilí věnované do společných projektů se Sinners a Fuse je správné. Díky kampani mezi gamery signifikantně vzrostl jak purchase intent (míra zvažování nákupu), tak i celkové pozitivní vnímání značky. Tedy že Kaufland není jen místem, kde mohou skvěle nakoupit, ale i značkou, se kterou se mohou bavit, a která umí inspirovat. Kromě toho nás také prezentuje jako progresivního zaměstnavatele pro případné zájemce nejen v rámci marketingu.“ 

Ondřej Kolek, Esports & Gaming Creative Lead DDB FTW

„S Fofrtaškou jsme navázali na ideu celého partnerství Kauflandu se Sinners, spojovat generace a představit širší veřejnosti esportovou kulturu. Představení Fofrtašky schválně doprovázela nadsázka a spousta mezigeneračního humoru. Díky získané pozornosti jsme pak mohli ukázat, že i když české a slovenské hráče her rodiče a senioři často úplně nechápou, gameři se velmi rádi postaví za dobrou věc a společně přispěli více než 1 milionem korun na podporu seniorů.“ 

Lukáš Kuchta, Fuse Esports Group Head

„S klientem jsme se vzájemně potkali v chápání marketingu jako branded entertainmentu. Celý vstup do esportu prostřednictvím sponzorství esportového týmu tak od začátku společně nevnímáme jen jako logo na dresu a branding ‚všude hodně někde‘, ale především jej stavíme na tvorbě obsahu, který baví nás i fanoušky. Fofrtaška je pak vyvrcholením této filozofie a více než roční práce, která se ukazuje být efektivní jak v očích cílové skupiny, tak i světové odborné veřejnosti. V této cestě chceme ve Fuse esport i nadále pokračovat.“

Luděk Hatoň, Chief Client Officer, Omnicom Media Group

„Vyhrát Lva v Cannes se v Čechách rovná téměř nesmrtelnosti, protože těch českých oceněných agentur v nabité celosvětové konkurenci je prostě jako šafránu. Letos se nám povedlo něco, co se v historii OMG a DDB ještě nikdy nepodařilo. Ocenění není ale jen o sošce Lva, ale je to hlavně ocenění skvělé týmové práce a krásná ukázka toho, jak dokážeme spolupracovat na integrovaných kampaních.“

Druhý bronz vybojovala pro Česko kampaň  13: zpoždění - Národní den bez spěchu od McCann Prague pro Českou asociaci pojišťoven (ČAP). Na kampani se také podílely agentury Hero & Outlaw a Mediabrands CZ.

Národní den bez spěchu se letos uskutečnil poprvé, jeho cílem bylo dát lidem na jeden den více času na obvyklé aktivity tím, že je o pár minut odloží. Tyto minuty navíc symbolicky vyjadřovaly zachráněné životy. První ročník připadl na 5. duben 2023. 

-mav-

Aktualizováno o informaci o získání druhého bronzového lva.

# reklama # Kaufland # soutěž # Fuse # OMD # cena # festival # ocenění # DDB FTW # Cannes Lions # Omnicom Group

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.