Výzkum: Potraviny kupují Češi nejčastěji v supermarketu

Devět z deseti Čechů zajímá země původu produktů, ukazuje výzkum Nielsen Admosphere. Kaufland vede žebříček inzerentů z řad širokosortimentních řetězců.

/media/8331/shutterstock_prodejna_potravin_1

Fullscreen Sdílet

/media/8331/shutterstock_prodejna_potravin_1

Fullscreen Sdílet

Nákup potravin řeší naprostá většina Čechů v supermarketu a pro tři čtvrtiny obyvatel je to dokonce nejoblíbenější místo, kde tyto produkty nakupují. Pro zhruba 6 z 10 Čechů je důležitá jeho blízkost. Podobný počet lidí uvedl také ceny, akce a slevy nebo kvalitu a čerstvost potravin. Devět z deseti zákazníků zajímá původ potravin. V popularitě vítězí produkty z Česka, naopak nejméně stojíme o produkty z Polska a jen 7 % lidí preferuje potraviny odjinud než z Evropy. Nemalá část lidí je také ochotna si za potraviny z preferované země připlatit.

Výzkum realizovala společnost Nielsen Admosphere metodou online sběru na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.
Závěry výzkumu dále doplňují data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, podle kterých byl největším inzerentem v oblasti širokosortimentních řetězců od začátku roku Kaufland.

/media/18096/graf-mista-nakupu

Fullscreen Sdílet

/media/18097/graf-puvod-potravin

Fullscreen Sdílet

/media/18098/top-5-sirokosortimentni-retezce

Fullscreen Sdílet

-mav-

# retail # výzkum # supermarket # potraviny # investice # Nielsen Admosphere # nakupování # zákazník

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.