Autor textu MediaGuru
Ostravar vstupuje na celonárodní trh. Do budoucna chce čepovat pivo ve dvou
tisících hospodách po celé republice.
Ostravar oznamuje vstup na celonárodní trh, který podpoří první televizní kampaň v historii pivovaru. Její tváří se stal ostravský herec Petr Sýkora.
Ostravské značky Ostravar 12, Mustang a Černá Barbora budou nově k dostání v pěti největších obchodních řetězcích v zemi i na online supermarketech Rohlík a Košík. Do budoucna má Ostravar ambici čepovat své pivo ve 2000 hospodách po celé České republice.
„Zahájení celonárodní distribuce piv Mustang a Černá Barbora v dubnu letošního roku bylo předzvěstí našeho rozhodnutí začít prodávat všechny naše značky i mimo ostravský region,” popisuje vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek.
Vstup na národní trh podle Řehůřka uzavírá čtyřletý cyklus, během něhož se ostravský pivovar postupně věnoval všem aspektům výroby a prodeje piva. K nové strategii značky dospěl Ostravar postupnými kroky. Změna strategie započala v roce 2018, kdy tým mladých sládků začal pracovat na inovaci spodně kvašeného ležáku, který je po desetiletí vlajkovou lodí ostravského pivovaru.
Vylepšená Ostravar dvanáctku byla představena v roce 2019. Kvalitativní posun se následně projevil na růstu jejích prodejů. Během pandemie se podíl sudového piva dostal na úroveň 50 % a Ostravaru výrazně vzrostl prodej piva v maloobchodu, a to až o 25 %. Největší zájem pak byl o Ostravar 12, jejíž objemy narostly o 44 %.
V době pandemie v pivovaru zároveň pracovali na rozvoji dalších značek důležitých pro celonárodní expanzi, a to konkrétně na Černou Barboru a Mustang s divokým chmelem Kazbek. Obě piva začal Ostravar chystat pro maloobchodní prodej, kde se objevila letos v dubnu.
Zároveň Ostravar během pandemie investoval i do modernizace 11 % svých partnerských hospod a prodloužil smlouvu s Ostravar Arénou. „Pro celonárodní expanzi bylo důležité zvýšit úroveň a kvalitu našich partnerských hospod. Jednak jsme si tím zvýšili profitabilitu a jednak jsme získali referenční portfolio pro hospody v dalších krajích po celé České republice. Z důvodu expanze bylo také důležité, aby druhá největší hala v zemi dále nesla jméno našeho pivovaru,” vysvětluje pozadí prodloužení kontraktu senior brand manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková.
Od června podpoří vstup Ostravaru na národní trh první televizní kampaň v dějinách pivovaru. „Na národní úrovni v žádném případě nehodláme zastírat naše kořeny. Naopak. Jsme hrdí Ostraváci. Jsme hrdí na náš pivovar, na naše město a region,” říká Zuzana Cieciotková.
Tváří televizního spotu se stal ostravský herec a producent Petr Sýkora. Režie se ujal Ostravák Vladimír Skórka. Natáčení probíhalo na Ostravsku. Součástí kampaně bude i série ochutnávek po celé zemi a letní tour s kapelou Kryštof na Kryštof kempech. Kreativa pochází z dílny agentury DDB.
-stk-
# reklama # kampaň # pivo # DDB # Pivovary Staropramen # Ostravar # celonárodní trh # Petr Sýkora # Vladimír Skórka
Autor textu MediaGuru