Většina Čechů si hledí značky piva. Reklama nerozhoduje

Čeští spotřebitelé piva dokáží ve velké většině jmenovat svou oblíbenou značku a jsou k ní loajální. Podle výzkumu CVVM nemá reklama na rozhodování o oblíbenosti velký vliv.

Pá 16. srpna 2024 06:55 2 min Sdílet

# Marketing # Výzkum

/media/1u4fbj5b/pivo_pixabay_1

Fullscreen Sdílet

/media/zrzfpdqm/pivo_pixabay

Fullscreen Sdílet

Osm z deseti mužů a sedm z deseti žen dokáže jmenovat oblíbenou značku piva. Ukazuje to výzkumný projekt „Pivo a hospody v české společnosti“ od CVVM.

Preference při výběru piva jsou u českých konzumentů dlouhodobě poměrně vyprofilované, obzvláště to platí pro jejich mužskou část. Mezi lidmi, kteří alespoň někdy pivo pili, dokázalo v období před pandemií C-19 svou oblíbenou značku jmenovat devět z deseti mužů a tři čtvrtiny žen, v roce 2022 to bylo 82 % mužů a 72 % žen. Více než třetina konzumentů a konzumentek piva se pokaždé nebo alespoň téměř pokaždé zajímají o to, jakou pijí značku nebo typ piva; další téměř polovina mužů a čtvrtina žen se o to zajímají většinou.

Zájem o konzumované pivo není ani mezi muži ani mezi ženami nijak silně navázán na sociodemografické charakteristiky, jen mírně se zvyšuje společně se vzděláním. Silněji pozornost konzumovanému pivu souvisí s mírou jeho spotřeby: čím více piva lidé pijí, tím častěji se o to, jaké pijí, také zajímají.

/media/5kil5icf/pivo_oblibena-znacka

Fullscreen Sdílet

Výsledky otázek na tato a podobná témata v průběhu trvání celého projektu Pivo v české společnosti opakovaně ukazují, že čeští konzumenti jsou poměrně konzervativní a že mezi nimi dominuje věrnost jejich oblíbené značce nebo několika značkám.

Čeští konzumenti mají pocit, že se při výběru řídí především chutí piva, která souvisí s oblíbenou značkou a zvykem ji pít, a že nejméně se cítí být ovlivňováni reklamou a tím, co pijí ostatní v jejich okolí. Muži dlouhodobě hodnotí vůbec nejčastěji jako důležité pro výběr piva právě aspekty chuti a značky. Aspekty, jako je cena, zvyk, místo výroby nebo slevové akce dlouhodobě patří mezi jen o něco méně důležité, a všechny jsou stále významné pro více než polovinu mužů i žen. Už jen pro menšinové podíly konzumentů i konzumentek jsou pak důležité doporučení nebo označení České pivo, a za vůbec nejslabší motivace k nákupu konkrétního piva muži i ženy dlouhodobě považují reklamu a to, jaké pivo se pije v jejich okolí.

/media/lknlehia/pivo_dulezite-atributy

Fullscreen Sdílet

-mav-

# výzkum # reklama # marketing # pivo # značka # brand # loajalita # CVVM # zákazník

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.