Autor textu MediaGuru
Jen loni v Pařížské ulici otevřelo své obchody pět luxusních značek,
zájem retailerů uspokojí nové projekty.
Aktivita luxusních retailerů v EMEA zůstává vysoká a mezi hlavními destinacemi regionu, na něž cílí, je i centrum Prahy. V Pařížské ulici a okolí má prodejny 50 luxusních a prémiových značek, nejvíce ze všech luxusních retailových lokalit střední Evropy. Na konci roku 2023 nebyly v Pařížské žádné volné prostory, podobně je na tom dalších šest z 20 luxusních nákupních tříd v 16 městech ve 12 evropských zemích, jež sleduje realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield ve svém reportu European Luxury Retail Report 2024.
Své největší obchody v regionu mají v Praze značky jako Louis Vuitton, Dior, Gucci, Hermès, Chanel nebo Prada. Loni zde otevřelo obchody pět nových brandů – svou novou vlajkovou prodejnu a první full-price obchod představila značka Polo Ralph Lauren, po roční absenci se vrátil Jimmy Choo, v přilehlých ulicích jsou zastoupeni prodejci luxusních hodinek Rado, oděvů Zadig & Voltaire a zimního oblečení MooRER.
Ve stávajících nemovitostech v Pařížské a přilehlých ulicích je nyní nulová neobsazenost, takže retaileři mají jen málo příležitostí získat zde prostory, zvláště pro nyní žádané větší prodejny. „Tato dynamika nabídky a poptávky udržuje tlak na nájemné, které se na luxusních nákupních třídách zotavuje rychleji než na hlavních nákupních ulicích (high street) po celé Evropě,“ komentuje za společnost Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.
Omezená nabídka spolu s velkým zájmem retailerů podnítila novou výstavbu, která obchodníkům hledajícím prostory v této oblasti přinese nové příležitosti ve dvou projektech. Ty se mají dokončit letos a dosavadní nabídku 20 tisíc metrů čtverečních vyhledávané maloobchodní plochy zvětší o více než 15 procent.
Prvním z projektů je přeměna bývalého hotelu InterContinental na nový pětihvězdičkový Fairmont Golden Prague, jehož součástí bude šest nových retailových jednotek o celkové ploše téměř 2400 m2. Druhým projektem je Pařížská 25 společnosti Kaprain Real Estate, jenž přinese dalších téměř 1000 m2 prostor pro luxusní vlajkové prodejny.
V loňském roce zaznamenal český luxusní retailový trh tržby ve výši 0,7 miliardy eur, což je meziroční růst o 8,1 %. Ve shodě s vývojem v ostatních 15 porovnávaných evropských městech tak potvrdil, že luxusní trhy zůstávají odolné, a to díky lokálním zákazníkům i návratu turistů, kteří do Evropy přijíždějí za nákupy luxusního zboží.
Nejvíce expandujících luxusních značek bylo loni v odvětví módy, které představuje více než 60 % všech nově otevřených obchodů. Na druhém místě byli prodejci luxusních šperků a hodinek s 20 % otevřených obchodů. Třetina všech nových obchodů přitom spadá pod trio největších koncernů s luxusním zbožím: LVMH, Richemont a Kering.
Obchodníci s luxusním zbožím cítí důležitost integrace svých značek do životního stylu zákazníků. Dior otevřel novou restauraci Monsieur Dior, Ralph Lauren buduje svůj koncept Ralph’s Coffee a své restaurační koncepty otevírají také značky jako Louis Vuitton, Versace, Gucci či Breitling. Luxusní značky se angažují i v hotelnictví: Bulgari nedávno otevřel luxusní hotel a spa v Římě, Louis Vuitton oznámil svůj první hotel na Avenue de Champs-Élysées v Paříži. ČeskO na hotel tohoto typu zatím čeká, nicméně kombinaci luxusního ubytování a luxusních obchodů nabídne zmíněný nový hotel Fairmont Golden Prague, který se má otevřít koncem letošního roku.
-stk-
# retail # obchod # luxus # Pařížská # Cushman & Wakefield # report # Fairmont Golden Prague # Pařížská 25
Autor textu MediaGuru