V oblibě značek piva vedou Pilsner, Kozel a Gambrinus

Více než polovina Čechů si alespoň jednou měsíčné zajde na čepované pivo. Plechovková a lahvová piva zase nakupuje přibližně polovina populace, ukazují národní data NADA.

/media/pwvfku1d/pivo_unsplash

Fullscreen Sdílet

/media/pwvfku1d/pivo_unsplash

Fullscreen Sdílet

Na čepované pivo zajde alespoň jednou měsíčně 56 % Čechů. To znamená více než 4 miliony potenciálních zákazníků. Jde převážně o muže ve věku 35–54 let a efektivně je lze zasáhnout třeba na Facebooku. Naopak generace Z, resp. dospělí pod 25 let, točenému pivu tolik neholdují. Data přináší výzkumná společnost NADA.

Lahvové a plechovkové pivo alespoň jednou nakupuje přibližně polovina populace. Stejně jako u točeného piva jsou nejvíce zastoupení muži ve věku 35 až 54 let.

Svou oblíbenou značku piva mají zhruba čtyři z pěti respondentů. Pouze pro necelou desetinu z nich favoritem není světlé pivo.
Podle data NADA také platí, že vysoká znalost značky piva se projevuje v její vysoké konzumaci. U točených piv to platí alespoň pro čtyři nejsilnější – v Česku už dlouho zavedené – značky: Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel, Gambrinus a Radegast. Do pětice nejkonzumovanějších čepovaných piv se probojovala také piva z malých pivovarů. 

Skokanem roku 2023 ve znalosti točených piv je Ostravar, který svými prvními TV kampaněmi úspěšně podpořil značku. Naopak pokles nastal u Klášteru.

U lahvových a plechovkových piv si zase v nákupu nejvíce polepšilo Starobrno, které pravidelně nakupuje každý čtvrtý Čech.

-mav-

# výzkum # pivo # Starobrno # značka # Pilsner Urquell # Gambrinus # Velkopopovický Kozel # Ostravar # NADA

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.