Autor textu MediaGuru
Instagram je stále nejzajímavější platformou pro influencer marketing.
TikTok se však čím dál víc dostává do hledáčku zájmu zadavatelů.
Influencer marketing se již stal nedílnou součástí marketingového mixu. Alespoň někdy ho pro propagaci svých produktů či služeb používá 74 % firem, 36 % dokonce pravidelně. Téměř polovina z nich do něj alokuje alespoň 10 % svého marketingového rozpočtu. I nadále zůstává nejoblíbenější platformou v očích zadavatelů Instagram, za ním je Facebook, YouTube a nově také TikTok. Vyplývá to z mezinárodní studie společnosti SocialPubli, jež se dotazovala 200 marketérů z 15 zemí světa.
Podle Business Insider dosáhne influencer marketing do roku 2022 hodnoty 15 mld. dolarů. Třetina firem do něj již nyní investuje mezi 10 až 15 % svého rozpočtu, 11,4 % dokonce 15 až 50 % a necelých 5 % neváhá alokovat i více než polovinu.
Až 89,2 % marketérů je přesvědčeno, že influencer marketing je efektivním nástrojem. Téměř polovina (42 %) si myslí, že návratnost investic tohoto nástroje je vyšší než třeba reklama na sociálních sítích, SEO nebo e-mail marketing.
Pro více než polovinu (52,6 %) je influencer marketing způsob, jak vytvářet osobnější a přirozenější reklamu, 39,6 % si myslí, že influenceři mohou být skvělými ambasadory značky.
Prostřednictvím influencerů chtějí firmy zasáhnout relevantní publikum, posílit povědomí o značce a budovat svou důvěryhodnost. Největší podíl marketérů (51,9 %) využívá influencer marketing k propagaci svého obsahu, 44,2 % volí tuto cestu u příležitosti uvedení nového produktu na trh či k podpoře povědomí o značce. Třetina z nich (32,6 %) s influencery spolupracuje na různých druzích spotřebitelských soutěží a 25,6 % je zve na své eventy.
Při měření efektivity kampaně je pro zadavatele nejdůležitější zásah, míra engagementu a také kolik leadů či prodejů daná spolupráce vygenerovala.
Nejdůležitějším kritériem pro výběr influencera je kvalita jeho obsahu, následuje míra engagementu a až poté zásah a počet sledujících. Během spolupráce je zásadní, aby byl vidět propagovaný produkt: nejvíce zadavatelé oceňují, když jej influencer používá (60,2 %) či ukáže (41,5 %).
Platformou číslo jedna i nadále zůstává Instagram, který preferuje 95,8 % marketérů. S velkým odstupem následuje Facebook (49,7 %) a YouTube (37,1 %). Stále mladý TikTok se dostal v pořadí na čtvrté místo (32,9 %).
Polovina marketérů upřednostňuje pro propagaci svého produktu video (49,7 %), na Instagramu volí nejraději Stories s možnosti Swipe Up (47 %), bez této možnosti jej preferuje jen 7,1 % zadavatelů.
Navzdory přetrvávající pandemii a s ní spojené finanční krizi plánuje více než polovina marketérů (55,3 %) své výdaje na influencer marketing v letošním roce navýšit. Čtvrtina chce s investicemi zůstat na stejné úrovni, jen 7,7 % je chce snížit.
-stk-
# výzkum # sociální sítě # marketing # Instagram # influencer # TikTok # influencer marketing # SocialPubli
Autor textu MediaGuru