RTVS chce vedle třetí nové stanice i online kanál pro děti

Dva nové kanály by měly vzniknout pod vedením nového generálního ředitele slovenské RTVS Jaroslava Rezníka.

/media/2193/rtvs_studio

Fullscreen

Vyrovnaný rozpočet, další budování značky RTVS, nový veřejnoprávní online kanál zaměřený na dětského diváka či vznik třetího televizního okruhu, patří k některým prioritám nového generálního ředitele slovenské veřejnoprávní RTVS Jaroslava Rezníka. Koncepci řízení a rozvoje RTVS projednala v tomto týdnu Rada RTVS.

Vedení RTVS chce do roku 2022 udržet vyrovnaný rozpočet, zároveň hodlá podle svého prohlášení otevřít diskusi o výhodách a rizicích spojených s možnými budoucími způsoby financování RTVS. Za základní zdroj příjmů považuje Rezník koncesionářské poplatky. Za doplňkové zdroje označuje smlouvu se státem a prodej reklamy.

Chce se také snažit o posilnění vlastní identity STV (Slovenské televize) a SRo (Slovenského rozhlasu) pod jednou korporátní značkou. Za jeden z nejdůležitějších úkolů označuje vybudování moderního veřejnoprávního webu a úseku nových médií.

/media/2191/jaroslav-reznik
Jaroslav Rezník

Fullscreen

Nový generální ředitel RTVS se inspiruje i u České televize. V budoucnu má být program stávajícího kanálu Dvojka zaměřený přes den na děti a ve večerní a noční čas na kulturu a artového diváka. V Česku od příchodu Petra Dvořáka takto fungují nové kanály ČT:D a ČT art. Novinkou je vznik třetího kanálu Trojka zaměřeného na sport a publicistiku. Nově plánovaný online kanál, Čtyřka, má nabízet vysílání pro děti. 

Nové vedení chce také posílit autonomii regionálních studií v Banské Bystrici a Košicích tak, aby vytvářely programy, ve kterých jsou tradičně silné.

K dalším prioritám patří výrazné zlepšení pokrytí území Slovenska rozhlasovým signálem v pásmu středních vln a opětovné spuštění vysílače v Rimavské Sobotě v kombinaci se síti T-DAB+ pro programový okruh Rádio Patria. Na Rádio Slovensko se mají vrátit pořady Pozor, zákruta! a nedělní pohádka pro děti.

/media/2192/rtvs

Fullscreen

Televizní stanice RTVS v současnosti operují se dvěma kanály – Jednotka a Dvojka. Jejich souhrnný podíl na sledovanosti představoval v roce 2016 více než 14 % v divácké skupině starší 12 let. Jde o třetí nejsilnější televizní skupinu na slovenském televizním trhu.

-mav-

eca6d5adb454c82f00a123c7fdd7c4b1644ea664 Reklama

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.