Reklamní investice v médiích za tři čtvrtletí jsou vyšší než loni

Hrubý objem reklamních investic v médiích byl za letošních devět měsíců podle monitoringu vyšší než ve stejném období loni.

Po 25. října 2021 16:05 2 min Sdílet

# Reklama

/media/18725/graf_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/18725/graf_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Monitorované reklamní investice směřované do nákupu reklamního prostoru v médiích za první tři letošní čtvrtletí zůstávají podle monitoringu Nielsen Admosphere nad úrovní srovnatelného období loňského roku. Vyšší jsou o více než tři miliardy korun, což představuje 5% nárůst.

V meziročním srovnání si podle monitoringu polepšily všechny sledované mediatypy s výjimkou outdoorové reklamy, jejíž meziroční ztráta byla ale už jen jednociferná. Nejvyšší nárůsty vykazují podle monitoringu za období leden až září tištěná reklama a rádiová reklama. V samotném měsíci září rostla podle monitoringu nejvíce rádiová reklama (+14 %) a meziročně lépe na tom byly také tisková reklama a outdoorová reklama. Televizní reklama naopak v září podle dat z monitoringu meziročně poklesla o 3 %. Data z monitoringu ale nepostihují neumístěnou reklamu, která se z důvodu vyprodanosti reklamního prostoru do vysílání nedostala. 

/media/18726/nm-investice-zari

Fullscreen Sdílet

Přehled nepostihuje vývoj v internetové reklamě, protože monitoring reklamy zachycuje jen část internetových formátů. Údaje z monitoringu investic také nevyjadřují skutečnou výši investic, kterou média z reklamy získávají. Jde o zhodnocení reklamního prostoru na základě ceníkových cen.

-mav-

# reklama # investice # Nielsen Admosphere # monitoring # mediální investice

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.