Reklamní investice v médiích v prvním pololetí 2021 rostly

První pololetí 2021 přineslo podle monitoringu českým médiím z prodeje reklamy víc peněz než první pololetí loňského roku.

St 21. července 2021 15:15 1 min Sdílet

# Reklama # Výzkum

/media/7610/graf_shuttesrtock

Fullscreen Sdílet

/media/13418/graf_pracovni-podklady

Fullscreen Sdílet

Monitorované investice za nákup reklamní plochy v médiích v prvním letošním pololetí dosáhly podle dat monitoringu AdIntel od Nielsen Admosphere vyššího objemu než ve stejném období roku 2020. Celkově byly ve sledovaných mediatypech (TV, tisk, rádio, OOH) meziročně vyšší o více než šest procent (+2,7 mld. Kč).

Nejvyšší meziroční nárůsty si podle monitoringu připsaly v prvním pololetí tištěná reklama (+11 %) a televizní reklama (+7 %) a zvýšil se i objem investic v rádiové reklamě (+5 %). Naopak oproti loňsku zaznamenala nižší investice venkovní reklama.

V letošním červnu pak pokračoval meziroční růst investic do všech zmíněných mediatypů, nejvíce přitom do venkovní reklamy (+23 %). 

/media/17564/investice_pololeti-2021

Fullscreen Sdílet

Přehled neobsahuje srovnání investic do internetové reklamy, protože monitoring postihuje jen bannerovou reklamu a videoreklamu a nepodchycuje ostatní formy internetové reklamy. 

Připomínáme, že monitorované investice nevyjadřují skutečné finanční objemy, vycházejí z ceníkových cen a nezahrnují slevy, bonusy či provize.

-mav- 

# reklama # investice # Nielsen Admosphere # monitoring # mediální investice # AdIntel

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.