Reklamní investice do médií loni mírně rostly, nejvíc vložil Lidl

Díky televizní a internetové reklamě se monitorované investice do nákupního prostoru v médiích loni mírně zvýšily, největším zadavatelem byl Lidl.

Po 1. února 2021 15:00 2 min Sdílet

# Reklama # Výzkum

/media/15618/penize_koruny-shuttesrtock

Fullscreen Sdílet

/media/15618/penize_koruny-shuttesrtock

Fullscreen Sdílet

I přes pandemii covid-19 vykázal v roce 2020 český mediální trh s reklamou 3% růst. Jde o hrubé monitorované investice (ceníkové ceny inzerce). Na mírném růstu měly podíl především televizní reklama a internet. Venkovní reklama, tištěná média a rádiová reklama loni klesaly. Ukazují do data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere.

„Oproti roku 2019 ale tempo růstu přece jen výrazně pokleslo. Výsledek se opírá o reklamní výkony v televizi a na internetu. U zbývajících mediatypů jsme zaznamenali značné meziroční poklesy, za kterými stojí zejména probíhající pandemie,“ uvedl k loňským výsledkům Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.

Loňské hodnoty za internet zveřejní v nejbližších týdnech Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). U tohoto mediatypu se však i na základě průběžných výsledků očekává dvojciferný růst oproti roku 2019.

/media/15614/investice-2020

Fullscreen Sdílet

Nejsilnější trojicí zadavatelů roku 2020 byly potravinové řetězce. První Lidl umístil inzerci v médiích v hodnotě necelých 2 miliard korun. Inzerce druhého Kauflandu dosáhla ceny 1,9 miliardy korun a třetí Albert měl reklamu v hodnotě 1,6 miliard korun v ceníkových cenách.

Mezi nejsilnější kategorie inzerentů patřily v roce 2020 Potraviny a potravinové řetězce, Bankovnictví a pojištění a Elektronika a domácí spotřebiče.

/media/15615/zadavatele-2020

Fullscreen Sdílet

/media/15616/kategorie_2020

Fullscreen Sdílet

-mav-

# reklama # Lidl # Kaufland # investice # Nielsen Admosphere # zadavatel # monitoring # 2020

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.