Reklamní investice do médií letos rostou dvouciferně

První dva letošní měsíce jsou podle dat z monitoringu Nielsen Admosphere co do celkového objemu reklamních investic v médiích výrazně lepší než leden a únor 2021.

Čt 17. března 2022 11:55 1 min Sdílet

# Reklama

/media/17238/graf_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/17238/graf_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Monitoring reklamních investic Nielsen Admosphere eviduje za první dva letošní měsíce meziroční nárůst hrubých investic za nákup reklamního prostoru ve výši téměř 17 %. Nárůst se týká všech monitorovaných mediatypů – nejvíce ve venkovní reklamě, rádiu a v tisku. Dvouciferné nárůsty si ale připsala i televizní reklama.

Také data za únor ukazují dvouciferný růst. Ten může souviset i se srovnávaným obdobím, kdy v období loňského ledna a února platila přísná protikoronavirová opatření, která mohla investiční aktivitu zadavatelů oslabit.

/media/20240/investice_unor

Fullscreen Sdílet

V přehledu monitorovaných investic se neobjevují investice do internetové reklamy, a to prosto, že internet je v monitoringu zastoupen jen některými formáty a nepostihuje tak kompletní výdaje do internetové reklamy.

Znovu upozorňujeme, že monitorované investice neodpovídají reálným investicím, které za nákup reklamy do médií proudí. Naznačují ale trend vývoje.

-mav-

# média # reklama # investice # Nielsen Admosphere # monitoring

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.