Nejvíce prostoru pro reklamu s Covid-19 využilo Zonky

Hodnota reklamy odkazující k tématu nemoci Covid-19 dosáhla podle Nielsen Admosphere v prvních čtyřech měsících 1,5 mld. korun.

St 3. června 2020 14:20 2 min Sdílet

# Aktuality # Reklama

/media/12177/zonky_rouska

Fullscreen Sdílet

/media/12177/zonky_rouska

Fullscreen Sdílet

Téma koronavirové pandemie letos masivně proniklo do médií, a to i do reklamy. Řada inzerentů v době krize využila svůj mediální prostor k propojení své značky například s šířením osvěty či solidarity. Ze všech reklam v mediálním prostoru od ledna do dubna 2020 bylo 5 % nějakým způsobem spojeno s tématem Covid-19, což odpovídá hodnotě ve výši 1,5 miliardy korun – jen v dubnu přitom činila více než 1,2 miliardy korun. To v daném měsíci představovalo 16% podíl na celkových ceníkových cenách reklamy v českých offlinových mediích. Vyplývá to z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere.

Ve větší míře se reklamy tematicky propojených s pandemií začaly v českém mediálním prostoru objevovat v druhé polovině března, kdy vláda zpřísnila opatření proti šíření nákazy a omezila volný pohyb osob. V dubnu, který byl z pohledu inzertních výkonů na téma Covid-19 zatím nejsilnějším měsícem, odvysílala největší podíl takových reklam televize, v rámci reklamních bloků jich bylo 20 %. Skoro 10 % reklamního prostoru jim bylo věnováno v rádiu, 7 % v tisku a 6 % na venkovních reklamních plochách.

Největším zadavatelem, který v rámci svého reklamního prostoru odkazoval k novému typu koronaviru, byla v období leden–duben společnost Zonky, jejíž reklamy tohoto zaměření dosáhly ceníkové hodnoty téměř 79 milionů korun. Potravinový řetězec Billa pak inzeroval v souvislosti s nemocí Covid-19 na ploše v hodnotě skoro 77 milionů korun a T-Mobile Czech Republic využil ke sdělením v souvislosti se situací reklamní prostor v ceně 74 milionů korun.

/media/13065/reklamy-covid-19

Fullscreen Sdílet

-stk- 

# média # reklama # koronavirus # investice # Nielsen Admosphere # Billa # T-Mobile # Zonky # hodnota # ceníková cena # mediální investice

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.