Mediální investice byly vyšší i v květnu, růst ale zpomalil

Meziroční růst reklamních investic do médií pokračoval i v květnu, byl ale nižší než v předcházejícím měsíci.

Po 20. června 2022 15:00 1 min Sdílet

# Reklama

/media/7050/penize_shutterstock_koruna

Fullscreen Sdílet

/media/7050/penize_shutterstock_koruna

Fullscreen Sdílet

Monitorovaný objem reklamních investic do médií dosáhl v letošním květnu meziročního navýšení o 7 %. Také v pátém letošním měsíci si tak reklamní trh podle dat Ad Intel od Nielsen Admosphere polepšil. Ve srovnání s dubnem, který vykázal téměř čtvrtinový nárůst (+ 23 %), je ale květnový růst nižší. Může to souviset s loňským jarním uvolňováním proticovidových opatření a s tím spojeným citelným nárůstem reklamních investic

Za prvních pět letošních měsíců představuje meziroční navýšení monitorovaných reklamních investic 13 %. Nejvýrazněji přitom rostou investice do venkovní reklamy (+40 %) a potom do rádií (+21 %). Nejsilnější zůstává televizní reklama.  

/media/21393/investice_kveten

Fullscreen Sdílet

Součástí uváděného přehledu nejsou investice do internetové reklamy, protože monitoring postihuje jen displayovou reklamu.

Znovu připomínáme, že monitorované objemy nevyjadřují reálné objemy investované do reklamy v médiích, ale popisují vývojový trend.

-mav-

# reklama # investice # Nielsen Admosphere # monitoring

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.