Media Guru

Investice do médií klesly v dubnu hlavně v rádiu, OOH a tisku

Reklamní investice do médií v dubnu byly podle očekávání výrazně nižší než v loňském čtvrtém měsíci. Rádia, outdoor a tisk klesaly v rozmezí od 30–40 procent.

Pá 29. května 2020 10:05 2 min Sdílet

# Reklama

/media/7050/penize_shutterstock_koruna

Fullscreen Sdílet

Hrubé monitorované investice do nákupu reklamního prostoru v médiích klesly v letošním dubnu dvouciferně, v průměru o 15 %. V dubnu se už tak naplno projevily dopady opatření, která byla zavedena proti riziku šíření nákazy Covid-19. Vyplývá to z dat monitoringu společnosti Nielsen Admosphere.

Nejvíce byla inzertními výpadky postižena rádia (-44 %), dále venkovní reklama (-36 %) a tištěná média (-34 %). Naopak investice do televizní reklamy se v dubnu meziročně snížily jen o 3 %, ukazuje monitoring.

Celková úroveň reklamních investic za první čtyři měsíce letošního roku ve srovnání se stejným obdobím loni zůstává mírně nad loňským rokem (+1 %). Je to ale především zásluhou televizní reklamy, které je za období leden až duben přisuzován meziroční 10% nárůst. Ostatní monitorované mediatypy (tisk, rádio, outdoor) zůstávají za loňským objemem v řádu více než deseti procent. 

/media/12948/investice-duben

Fullscreen Sdílet

V přehledu není uveden vývoj v internetové reklamě, protože monitoring postihuje jen display reklamu a video reklamu. Ta se podle dat AdMonitoringu v dubnu ve srovnání s letošním březnem snížila zhruba o třetinu.

Připomínáme rovněž, že monitorované investice neodpovídají reálné výši investic směřovaných do nákupu reklamy v médiích.

-mav-

# reklama # koronavirus # investice # Nielsen Admosphere # monitoring

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.