Firmy vyzývají úpravou loga k udržování odstupu či rouškám

Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi či Coca-Cola ve své komunikaci vyzývají k dodržování potřebných vzdáleností. Za tímto účelem upravují svá loga.

Čt 2. dubna 2020 09:00 2 min Sdílet

# Aktuality # Marketing

/media/12333/mercedes

Fullscreen Sdílet

/media/12329/logo_mercedes

Fullscreen Sdílet

Logo jako edukační nástroj v době pandemie Covid-19. Toho se chytily některé firmy, které úpravou svého symbolu ukazují potřebu udržovat dostatečnou vzdálenost od ostatních, jež pomáhá proti dalšímu šíření nákazy. Mercedes-Benz si „nové“ logo pověsil na své sociální sítě, Volkswagen a Audi k tomu vytvořily návodná videa, Coca-Cola využila obrazovky na kdysi rušném newyorském Times Square a McDonald's oddálil své zlaté obroučky. 

Mercedes-Benz dočasně upravil své logo s třícípou hvězdou, od níž se v rámci výzvy oddálilo obkruží. K vidění je na sociálních sítích, například na Instagramu, kde má přes 26 milionů sledujících, a Twitteru, kde značku sleduje 3,4  mil. sledujících.

Volkswagen si s logem pohrál v rámci videa, v němž vyzývá k sociálnímu distancování.

Podobně se k výzvě podstavila i značka Audi, jež nechala ve videu na svém americkém FB profilu rozestoupit své obvykle propojené čtyři kruhy.

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Faudi%2Fvideos%2F195959351825961%2F&show_text=0&width=560" width="560" height="315" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>

Coca-Cola, jež ve své komunikaci dlouhodobě zdůrazňuje mezilidskou blízkost, rozvolnila písmo, čímž oddálila od sebe jednotlivá písmena. K vidění je na venkovní reklamě s claimem „Stát dál od sebe je tou nejlepší cestou, jak zůstat ve spojení“ na newyorském Times Square.

/media/12331/coca-cola

Fullscreen Sdílet

V Brazílii logo upravil řetězec rychlého občerstvení McDonald’s, jenž nechal mezeru mezi jeho zlatými obroučkami.

/media/12332/mcdonalds

Fullscreen Sdílet

V českém kontextu se firmy spíše než na sociální distancování zaměřují na nošení roušek. V tomto ohledu své logo upravil například online supermarket Rohlík, mobilní operátor O2, Zonky nebo Škoda Transportation. 

/media/12357/rohlikcz

Fullscreen Sdílet

-stk-

# Rohlík.cz # koronavirus # logo # změna # O2 # Coca-Cola # McDonald's # Volkswagen # Audi # Mercedes-Benz

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.