Festivaly letos navštíví třetina populace, jezdí především mladší

Třetina Čechů letos navštívila festival. Nejčastěji šlo o festival hudební. Informace o konání festivalu získávají účastníci nejvíce díky sociálním sítím, ukazuje výzkum ResSolution Group.

Pá 5. září 2025 12:05 2 min Sdílet

# Marketing # Výzkum

/media/21258/festival_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Festivalů se v letošním roce účastní zhruba třetina české internetové populace ve věku 15+. Celkem 34 % respondentů uvedlo, že se již nějakého festivalu zúčastnili nebo to ještě plánují. Vyplývá to z aktuálního výzkumu ResSolution Group pro MediaGuru.cz.

Účast je nadprůměrná především mezi nejmladší věkovou skupinou 15–34 let, kde festival letos navštívil nebo plánuje navštívit každý druhý (44 %). Aktivnější jsou také lidé se středoškolským vzděláním s maturitou (43 %).

Naopak dvě třetiny Čechů (66 %) se festivalů neúčastní vůbec, což platí zejména pro věkovou skupinu 55+, kde tento postoj zastává až 80 % respondentů.

Dominantní roli na české scéně mají hudební festivaly. Sedm z deseti letošních či budoucích účastníků (70 %) uvedlo, že právě hudební akce jsou jejich hlavní volbou. Druhým nejčastějším typem jsou festivaly zaměřené na gastronomii (32 %). Menší, ale stále významný podíl mají festivaly filmové (12 %), multižánrové (11 %) a divadelní nebo performativní (11 %).

/media/elap2iez/festivaly_druhy

Fullscreen Sdílet

/media/giiffxbh/festivaly_info

Fullscreen Sdílet

Hlavním zdrojem informací o festivalech jsou sociální sítě. Příspěvky či události sleduje 43 % lidí ve věku 15–34 let a 42 % ve věku 35–54 let. Významný vliv má také osobní doporučení – 32 % respondentů se spoléhá na tipy od známých, přičemž u nejmladší věkové skupiny jde o 40 %. Také tradiční formy komunikace si udržují své místo, když 29 % lidí čerpá informace z plakátů, billboardů nebo letáků, 28 % respondentů pak narazí na festivalové akce náhodně.

Více než pětina dotázaných (22 %) deklarovala, že na festivaly nejezdí vůbec, a to nejčastěji v kategorii 55+ (38 %).

O výzkumu

  • Metoda: Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI). Respondenti jsou součástí National Sample CZ.
  • Cílová skupina: Česká internetová populace 15+
  • Vzorek: Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 519 respondentů.
  • Terénní sběr: Terénní sběr dat proběhl v době od 12. 8. do 14. 8. 2025.
  • Realizace: ResSolution Group

-mav-

# výzkum # marketing # event # festival # ResSolution Group

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.