Skupina Joj prodala podíl v Senzi TV,Markíza chystá novinku, Penta přikoupila další časopisy. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.
Slovenská Evropa 2 mění prodejce reklamy
Reklamu pro slovenskou Evropu 2 (Europa 2) už nebude prodávat spolu s Fun rádiem společnost Fun Media Group, ale konkurenční mediální zastupitel Radio Services. Stane se tak od 1. ledna 2016.
Radio Services již má v portfoliu rádio Jemné, Rádio Anténa Rock a nejmladší Rádio Vlna.Jemné cíli hlavně na ženy, Anténa Rock spíše na muže a Vlna se svým retro formátem na lidi v „produktivním věku“. Europa 2 stejně jako v Česku míří na mladší posluchače. „Zařazením Europy 2 do našeho obchodního portfolia nabídneme zadavatelům široce rozvrstvenou cílovou skupinu, pomocí které budou schopni zasáhnout spotřebitele všech svých produktů,“ uvedl v mailu pro obchodní partnery obchodní ředitel Radio Services Denis Roman. Ten, mimochodem, v minulosti řídil obchod právě v Europě 2.
Podle posledních výsledků průzkumu MML-TGI měla Europa 2 ve 2. a 3. čtvrtletí 2015 průměrnou poslechovost 7 % (poslechovost včera) a je pátou nejposlouchanější rozhlasovou stanicí na Slovensku, respektive čtvrtou komerční. Rádio Jemné dosahuje 8 % a největší komerční hráči Expres a Fun rádio 20 %, resp. 11 %.
Joj prodala podíl v Senzi TV
Slovenská hudební stanice Senzi, která oslovuje především diváky starší 40 let s nabídkou lidových písní, mění vlastnické složení; jediným akcionářem bude firma Nunez NFE, za kterou stojí televizní tvůrce Peter Núñez. Informuje o tom Mediálne.sk.
Doposud patřil Nunez NFE poloviční podíl, zbytek měla skupina Joj.
Informace, že slovenská mediální skupina Joj Media House se chce stáhnout z kanálu Senzi, se poprvé objevila v létě. Podle informací MediaGuru.cz byla zájemcem společnost Empresa Media, avšak ta mezitím spustila vlastní šlágr televizi Barrandov Muzika. Barrandov Muzika ale spolupracuje se Senzi TV na obsahu vysílání, navíc v provozující společnosti Barrandov Muzika má 49% podíl právě Peter Núñez. Zbývajících 51 % patří Jaromíru Soukupovi.
Markíza otevře Sousedské případy
Televize Markíza chystá novinku vlastní tvorby – denní scripted reality projekt Sousedské případy s podtitulem „Víte, vedle koho vlastně žijete?“. Novinka podle programových plánu startuje 30. listopadu a dostane prostor v důležitém okně v pracovních dnech od 18:00.
Jak je zřejmé z anotace, Sousedské případy navážou na předchůdce Rodinné případy, které Markíza vysílá teď jako náhradu za denní seriál Kukačka,přesunutý na menší stanici Doma. Konkurenční Joj se v podvečerním vysílání na podzim dobře chytila novinka Moje máma vaří nejlíp – formát FremantleMedia, který znají i diváci TV Nova. V podvečerním čase je „máma“ lídrem trhu, často s podíly nad 25 % v komerční cílové skupině 12-54.
Penta koupila časopisy vydavatelství Orbis In
Vydavatelská skupina News and Media Holding (NMH), kterou si na Slovensku založila skupina Penta pro své mediální aktivity, koupila většinový 51% podíl ve vydavatelství Orbis In, které vydává tituly Mama a ja, Adamko a Fitštýl. Informovala o tom na svém twitterovém účtu s odkazem na informaci serveruMedialne.sk,který vlastní. Zakoupené časopisy jsou ze segmentu pro děti a rodiče.
Titul Mama a ja je měsíčníkem zaměřeným na rodiče, Adamko je titul pro děti, který vychází desetkrát ročně. Fitštýl se zaměřuje na péči o zdravý životní styl. „Tento segment má velký potenciál, a proto jsme se rozhodli vstoupit do tohoto vydavatelství,“ zdůvodnil ředitel News and Media Holding Peter Mertus.
NMH už v současnosti v segmentu disponuje časopisy Zornička a Včielka, které koupila bývalá Spoločnosť 7 Plus.
TV Joj: Podzimní access prime-time je úspěšný
Televizní skupina Joj zaznamenává v letošním podzimu lepší výsledky v podvečerním vysílání (access prime-time) než konkurenční Markíza. Spokojená je také s výsledky v hlavním vysílacím čase, kde si v komerční cílové skupině 12-54 meziročně polepšila o 1,4 procentního bodu na 28,2 %. Konkurenci ale v prime-time nepředběhla.
Jak už jsme uvedli výše, stěžejním formátem pro TV Joj je v podvečer kuchařská licenční show Moje máma vaří nejlíp, které se od startu daří zvyšovat sledovanost (v listopadu se rating blíží k hranici 8 %). Stěžejním formátem TV Joj v hlavním vysílacím čase je show Česko Slovensko má talent.
Rockové rádio si bude samo měřit poslechovost
Rádio Rocková republika bývalého ředitele TA3 Martina Lengyela si bude měřit poslechovost jako alternativu vůči oficiálnímu a trhem uznávanému průzkumu MML-TGI od Medianu SK. Podle Mediálne.sk Lengyel tvrdí, že průzkum je „regionálně a lokálně nesprávný“. „Problém navrhujeme řešit v rámci existujícího projektu zvětšením výzkumného vzorku, detailnějším regionálním vykrytím, kombinací vícero metod sběru dat, případně doplněním o elektronické měření poslechovosti,“ zareagovalMedian SK.
-ik-, -mav-