ATO: Televizi denně sleduje téměř 7 milionu Čechů

Asociace ATO zveřejnila při příležitosti Světového dne televize základní trendy TV sledovanosti v České republice.

So 20. listopadu 2021 09:30 3 min Sdílet

# TV

/media/17457/tv-studio-shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/17457/tv-studio-shutterstock

Fullscreen Sdílet

Křivka sledovanosti televize za posledních deset let vykazuje nárůst v posledních dvou tzv. covidových letech, kdy televize byla nejvyhledávanějším zdrojem informací i zábavy. Průměrný Čech či Češka, starší 15 let, sleduje televizi téměř 4 hodiny denně.

„Při náhledu na časovou řadu je patrné, že doba strávená s televizí zřetelně posílila v období lockdownu v roce 2020 a trend pokračuje i letos,“ uvedla tuzemská oborová Asociace televizních organizací (ATO) při příležitosti Světového dne televize, který připadá na 21. listopadu.

/media/19018/tv_ats_cr

Fullscreen Sdílet

Data dále ukazují, že v prvních deseti měsících roku 2021 sledovalo televizi každodenně v obecné cílové skupině 4+ přes 6,8 milionů diváků (průměrný počet diváků, kteří denně alespoň tři minuty kontinuálně sledovali dané stanice). 

Diváci ve věkové  kategorii 25-34 a 35-44 trávili lidé u televize podle říjnových dat v průměru více než 2 až 3  hodiny denně.  „Na jednu stranu je možné nárůst sledovanosti v podzimní části roku spojovat  s kratším dnem či chladnějším počasím, nicméně rok 2020 ve svých extrémních hodnotách souvisí jasně s pandemií (3h 20 min. u CS 35-44). Letošní rok už není tak extrémní, přesto u zmíněné cílové skupiny přesáhla sledovanost tři hodiny,“ vysvětluje dále ATO.

/media/19017/tv-ats_cs

Fullscreen Sdílet

Z peoplemetrových dat vyplývá, že proti před-covidovému období (rok 2019) došlo v loňském roce k nárůstu průměrné sledovanosti hlavního zpravodajství o +4 %  a v roce letošním dokonce o +6 % na celkových 2,6 milionu diváků každý den v cílové skupině 15+.

 „V době covidových omezení výrazně narostl čas strávený sledováním televize, nejzřetelněji pak v období lockdownu. Pandemie ale nebyla jediným zdrojem tohoto nárůstu. Sice výrazně přispěla, ale zcela určitě se nejedná o jediný faktor. K nárůstu celkové doby sledování televize přispívá například rostoucí fragmentace trhu s lepším cílením na jednotlivé cílové skupiny, vznikají nové žánrové stanice, programová nabídka je celkově bohatší, nezanedbatelným benefitem je i stále více vyhledávaná možnost odloženého sledování prostřednictvím HbbTV nebo IPTV," sdělila jednatelka ATO Vlasta Roškotová.     

Z dat Kontinuálního výzkumu (konkrétně z poslední dostupné výzkumné vlny červenec - ´září 2021) vyplývá, že většina (45%) domácností využívá pro příjem televize pozemní  digitální signál  DVB-T2, 19,7% sleduje vysílání přes satelit, 13,4% je kabelově vybavených a  téměř 22% domácností sleduje televizi prostřednictvím internetu (IPTV). Internetové připojení má 83% českých domácností.

/media/19019/tv-prijem

Fullscreen Sdílet

-mav-

# sledovanost # TV # DVB-T2 # ATS # ATO # satelit # kabel # IPTV # cílová skupina # divák # TV divák

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.