Autor textu MediaGuru
Mobilní telefon se stává hlavním kanálem pro komunikaci se zákazníky,
přesto má valná většina firem pro mobilní marketing nedostatečnou
strategii, ukazuje výzkum eMarketer.
Mobilní telefony stojí za jednou z největších proměn spotřebitelského chování v novodobé historii. Na světě jich je v současnosti 5,44 miliard, přičemž je používá 67 % globální populace. Čas, který na nich lidé stráví, se navíc rok od roku prodlužuje – zatímco před třemi lety tak trávili průměrně tři hodiny a 48 minut, letos je to již čtyři hodiny a tři minuty. V příštím roce by to mělo být ještě o čtyři minuty déle. Čas a pozornost, kterou mobilním zařízením jejich uživatelé věnují, však značky nedokážou plně využít, jejich marketingové strategie jsou roztříštěné a nesourodé. Vyplývá to z aktuální zprávy společností AirShip a eMarketer.
Jen v USA se téměř polovina času stráveného s digitálními médii přesune již příští rok na mobilní zařízení. Stejně tak vzrostou i investice do reklamy, letos by měly na americkém trhu dosáhnout podle odhadu eMarketer 230 miliard dolarů, což jsou dvě třetiny celkových reklamních výnosů v digitálu. Do roku 2028 by měly růst každoročně minimálně o 9 %. Lidé na mobilních telefonech nejen hledají informace, projíždějí sociální sítě, ale čím dál častěji také nakupují, a to i při návštěvě kamenných obchodů.
Z tohoto důvodu se chytré telefony stávají hlavním kanálem pro komunikaci se zákazníky. I přesto si až 90,3 % firem uvědomuje, že jejich nejednotná strategie mobilní marketing je významnou překážkou v růstu. Necelá polovina B2C značek (47,5 %) přiznává, že mobilní marketing u nich řeší různé týmy i agentury, a jen 12,5 % má pro tuto oblast marketingu specializovaný tým.
Z dotázaných firem se až 71 % nyní snaží svou mobilní strategii lépe integrovat. Největším problémem je špatný přístup k datům (80 %), nedostatečné sladění mezi jednotlivými týmy (79,2 %) a také málo lidí a času, které by bylo potřeba tomu dedikovat (78,3 %).
Firmy si rovněž musí uvědomit, že náklady na získání zákazníka se podle průzkumu společnosti SimplicityDX za posledních pět let zvýšily o 60 %, a za posledních 10 let dokonce o 222 %. Proto se stává závislost na placených kanálech čím dál prekérnější. Mobilně orientovaná strategie, jež pracuje s push notifikacemi, SMS či e-mailem, nabývá na důležitosti.
Pro vylepšení mobilního marketingu je potřeba v prvé řadě sladit cíle a řízení strategie ve firmě, dále vylepšit přístup k datům, které je nutné integrovat a využívat napříč týmy a v neposlední řadě zaměřit se více na vlastní kanály.
-stk-
# research # průzkum # mobilní zařízení # chytrý telefon # mobilní telefon # strategie # eMarketer # mobilní marketing # Airship
Autor textu MediaGuru