Autor textu MediaGuru
Den svatého Valentýna se chystá oslavit především mladší lidé.
Častěji to plánují muži než ženy.
Svátek svatého Valentýna, který připadá na 14. února, oslaví letos podle průzkumu agentur Ressolution Group a Nielsen zhruba čtvrtina české populace. Výzkum skupiny Allegro a agentury Perfect Crowd mluví dokonce o téměř polovině – 46 % Čechů.
Z dat prvního zmíněného průzkumu dále vyplývá, že se k tomu chystají především mladší lidé: ve věkové skupině 15–34 let je jich například 36 %. Tyto tendence pak s věkem klesají, ve skupině 35–54 let je to už jen 29 % a ve skupině 55 let a více pouhých 12 %. Valentýna plánují slavit spíše muži než ženy. Konkrétně to tvrdí 29 % mužů oproti 23 % žen. Tento rozdíl může samozřejmě plynout i z určitých společenských očekávání vůči mužům, kteří v tento svátek častěji obdarovávají své partnerky – tuto tendenci ostatně často podporují i valentýnská reklamní sdělení.
Nejčastěji kupovaným dárkem jsou dle odpovědí respondentů řezané květiny, ty plánuje letos na Valentýna své drahé polovičce koupit 31 % z dotázaných, kteří se chystají svátek svatého Valentýna slavit. Na druhé příčce se umístilo pozvání na večeři (28 %) a třetí nejčastější možností byla bonboniéra či čokoládové bonbony (20 %). Jako dárek se ale kupují také parfémy, kosmetika, vína nebo erotické pomůcky.
Z květin nejčastěji kupují Češi míchané kytice (44 %). Daleko za nimi jsou květiny v květináči (22 %) nebo svazky květin jednoho druhu (21 %). Květiny v květináči kupují výrazně častěji ženy než muži (30 % ženy vs. 14 % muži), svazky květin jednoho druhu naopak spíše muži (25 % muži vs. 17 % ženy).
Z čokolád se největší oblibě nastejno těší mléčná a hořká. Nejsilnější trojici s nimi tvoří čokoláda s ořechy. Až daleko za tmavými čokoládami se pak v žebříčku preferencí nachází bílá čokoláda, čokoláda s náplní a bublinková čokoládu.
Co se týče financí, jsou Češi u květin spíše šetřiví. Když někomu kupují květinu jako dárek, nejčastěji za ni utratí částku v rozmezí 200–229 Kč (30 %). Druhá nejčastější odpověď byla v rozmezí 100–199 Kč (22 %). Částky nad 500 Kč utrácí Češi za květiny spíše výjimečně, přičemž častěji se tato odpověď vyskytovala například u lidí s vysokoškolským vzděláním (15 % VŠ vs. 9 % SŠ, 9 % ZŠ a vyučení).
-stk-
# Nielsen # průzkum # Perfect Crowd # Allegro # Sv. Valentýn # květiny # oslava # dárky # Ressolution Group
Autor textu MediaGuru