Autor textu MediaGuru
Více než 80 % českých spotřebitelů je při nákupu online potravin
věrná jednomu prodejci, ukazují data od O2.
Obliba online nákupů potravin pravidelně roste a dá se očekávat, že tento trend bude pokračovat. Data od O2 MarketScan, nástroje analyzujícího spotřebitelské chování na webu a v mobilních aplikacích, ukazují, že valná většina lidí je při nákupu potravin na internetu navíc věrná jednomu prodejci.
U více prodejců nakupuje online potraviny jen 15 % uživatelů mobilních aplikací a 19 % uživatelů webových stránek. To znamená, že 85 %, respektive 81 % zůstává věrná jednomu e-commerce hráči.
Pokud jde o frekvenci návštěv mobilních aplikací, tak nejčastěji lidé navštěvují aplikace online supermarketů pouze jeden den v měsíci (78,2 %). To naznačuje, že většina zákazníků plánuje své nákupy dopředu a využívá online aplikace spíše sporadicky než pravidelně.
Zhruba 60 % zákazníků, kteří objednávají potraviny online, jsou ženy. Nejčastější věk se pohybuje mezi 26 a 35 lety a největší podíl návštěv tvoří lidé ze střední příjmové skupiny.
-stk-
# e-shop # e-commerce # O2 # data # spotřebitelské chování # online potraviny # Akademie věd ČR # O2 MarketScan
Autor textu MediaGuru