U online potravin je většina Čechů věrná jednomu prodejci

Více než 80 % českých spotřebitelů je při nákupu online potravin věrná jednomu prodejci, ukazují data od O2. 

Pá 27. září 2024 12:05 1 min Sdílet

# Aktuality # Výzkum # Retail

/media/12850/ecommerce_food_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/12850/ecommerce_food_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Obliba online nákupů potravin pravidelně roste a dá se očekávat, že tento trend bude pokračovat. Data od O2 MarketScan, nástroje analyzujícího spotřebitelské chování na webu a v mobilních aplikacích, ukazují, že valná většina lidí je při nákupu potravin na internetu navíc věrná jednomu prodejci

U více prodejců nakupuje online potraviny jen 15 % uživatelů mobilních aplikací a 19 % uživatelů webových stránek. To znamená, že 85 %, respektive 81 % zůstává věrná jednomu e-commerce hráči. 

Pokud jde o frekvenci návštěv mobilních aplikací, tak nejčastěji lidé navštěvují aplikace online supermarketů pouze jeden den v měsíci (78,2 %). To naznačuje, že většina zákazníků plánuje své nákupy dopředu a využívá online aplikace spíše sporadicky než pravidelně. 

Zhruba 60 % zákazníků, kteří objednávají potraviny online, jsou ženy. Nejčastější věk se pohybuje mezi 26 a 35 lety a největší podíl návštěv tvoří lidé ze střední příjmové skupiny. 

-stk- 

# e-shop # e-commerce # O2 # data # spotřebitelské chování # online potraviny # Akademie věd ČR # O2 MarketScan

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.