Texty s emoji v online reklamě tolik netáhnou

Většinu respondentů text online reklamy, který obsahuje emoji, nezaujme. Ukazuje to výzkum od Digitaal.cz.

So 13. srpna 2022 08:35 2 min Sdílet

# Internet & Mobil # Výzkum

/media/21806/emoji

Fullscreen Sdílet

/media/21806/emoji

Fullscreen Sdílet

Známost značky a cena jsou důležitými faktory ovlivňujícími nákupy na internetu. Uvedlo to více než šest z deseti dotázaných v průzkumu převážně mezi seniorními pracovníky z řad marketingových manažerů a podnikatelů, který provedla komunikační agentura Digitaal.cz.

Z výzkumu dále vyplynulo, že texty reklamních sdělení by měly být spíš kratší – 51 % dotázaných uvedlo, že čte texty u reklam pouze maximálně tři řádky a 16 % lidí uvedlo, že texty nad bannery nečte vůbec. Nejdůležitější obchodní sdělení je tak vhodné umístit do banneru, případně do headlinu odkazu.

Doprovodný text nad bannery (např. u sociálních sítí) čte jen minoritní skupina lidí. Pokud text obsahuje emoji (smajlíky), necelých 12 % dotázaných takový text zcela odradí a 52 % lidí text s emoji nezaujme. 

Pozornost uživatelů pak v online reklamě nejvíce přitáhne profesionální fotografie produktu (66,7 %), vtipná fotografie ve spojení s produktem a viditelná cena produktu

Z pohledu typů obsahu nejvíce zaujme statická fotografie nebo statický banner (50 %). 30 % zaujme video a 18 % zaujmou animace. Remarketing pak zcela odrazuje 73 % lidí.

/media/21805/co-bas-zaujmepng

Fullscreen Sdílet

/media/21807/online-reklama_vyzkum

Fullscreen Sdílet

Průzkumu se zúčastnilo celkem 201 lidí, z čehož 61 % je ve věku 25-54 let. 61 % z celkových 201 respondentů uvedlo, že má vysokoškolské vzdělání a 48,8 % jsou podnikatelé nebo manažeři.

-mav-

# výzkum # reklama # online # text # banner # emoji # zájem # Digitaal.cz

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.