Studenti Univerzity Karlovy vytvořili kampaň k očkování
Návrh očkovací kampaně studentů Univerzity Karlovy slibuje „#konečně
návrat do normálu“.


Kromě českých marketingových agentur se iniciativy „Cesta ven“, jež vytvářela zadarmo pro stát kampaň na podporu očkování proti covid-19, zúčastnili také studentky a studenti Univerzity Karlovy. Dobrovolné seskupení 20 studentů v rámci hackatonu přineslo vlastní návrh kampaně, jež slibuje #konečně návrat do normálu. Maskotem komunikace je kočka Micka.
S myšlenkou přidat se k zavedeným agenturám a pomoci dobré věci přišly vedoucí Katedry marketingové komunikace a public relations na Fakultě sociálních věd docentka Denisa Hejlová a studentka Karolína Hájková. Nápad oslovil dobrovolníky napříč ročníky, kteří na projektu pracovali bez nároku na odměnu.
Ústředním bodem studentské kampaně se stalo to, po čem všichni toužíme: „#konečně návrat do našich životů takových, jaké jsme znali před vypuknutím koronavirové krize“.
Klíčové vizuály ke kampani na podporu očkování od studentů FSV UK
„Naším hlavním sloganem se stalo chytlavé, emotivní a naléhavé příslovce vyjadřující dlouho očekávaný návrat do normálu, ke kterému nás vakcinace může přiblížit. Konečně lze použít hravě i vážně, jako heslo i jako hashtag. Konečně bude zase všechno jako dřív! Konečně budeme moci žít znovu normálně!“ uvedli autoři projektu pro web Markething.cz, který je rovněž projektem Katedry marketingové komunikace a PR.
Hrdiny kampaně jsou běžní lidé a kočka Micka, která z České republiky vyhání hlavního padoucha, kterým je PES (Protiepidemický systém ČR). Díky postavě Micky a jejímu „kočkování“ se kampaň stává přístupnější – Micka provází čtenáře webem o očkování a přibližuje aktuální dění. Kočičí maskot má prostor i na sociálních sítích nebo v offline světě. Hodí se například jako milý motiv na nano roušky nebo plátěnky. Jako tvář (k)očkování má Micka vzbuzovat radost a chuť trpké období společně překonat.
Výsledný návrh #konečně sice v konkurenci dalších 27 firem a organizací prvenství nezískal, přesto u poroty sklidil velmi pozitivní ohlas. „Jsem ráda, že se našim studentkám a studentům podařilo i ve složité koronavirové situaci spojit a dobrovolně pracovat na společném projektu. Byla to pro ně ta nejlepší praxe,“ popisuje Denisa Hejlová.
Návrhy studentů Univerzity Karlovy, vytvořené pro iniciativu „Cesta ven“, jsou nyní k dispozici nemocnicím, krajům a firmám pro volné využití. Plakáty si mohou vytisknout zdarma po stažení zde.
-stk-
# reklama # kampaň # studenti # FSV UK # Univerzita Karlova # očkování # iniciativa Cesta ven # Fakulta sociálních věd
Autor textu MediaGuru