Rádiová reklama roste jen mírně, kampaně se z ČRo nepřesunuly

Čisté investice do rádiové reklamy se letos zvyšují méně než v loňském roce. Komerční rádia zatím nezískala víc peněz z omezení reklamy na Českém rozhlase, ke kterému došlo od 1. května 2025.

St 20. srpna 2025 15:30 2 min Sdílet

# Aktuality # Rádio

/media/18246/penize-czk_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Čisté investice do rádiové reklamy dosáhly ve druhém čtvrtletí 2025 výše 608,8 mil. Kč, což bylo meziročně o 1,6 % víc. Tempo růstu investic do rádiové reklamy tak letos zpomalilo. V prvním kvartálu představoval meziroční růst 3 %. V loňských prvních dvou kvartálech se objem investic meziročně zvyšoval o 5 %, resp. o 6 %. Data o vývoji čistých investic zveřejňují provozovatelé rádií. 

Komerční rádia tak zatím neprofitovala z omezení reklamy na Českém rozhlase, které přinesla novela zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Ta přišla společně s novelou zákona o navýšení televizního a rozhlasového poplatku. 

/media/xmdgnte5/investice-do-rádií_2q_2025

Fullscreen Sdílet

/media/0lbnz0a0/investice_radia

Fullscreen Sdílet

K rostoucím segmentům se ve druhém čtvrtletí zařadily kulturní akce, ložní sortiment, pneuprodejci potravin. Naopak klesaly segmenty stavebnin, cestovních kanceláří, sportovních areálů a hobby marketů. V prvním i druhém čtvrtletí rychleji rostly investice přímých zadavatelů reklamy.

Výhled na třetí kvartál označují provozovatelé jako stabilní.

Jak už jsme informovali, novela omezila čas pro obchodní sdělení na celoplošných stanicích Českého rozhlasu ze 3 min na 1 minutu, tedy o 2/3, na regionálních stanicích z 5 min na 2 min, tedy o 3/5. Zároveň se limit časového rozsahu obchodních sdělení vztahuje nejen na reklamu, ale i na sponzoring. Sponzoring před schválením tzv. velké mediální novely těmto limitům nepodléhal. Negativní dopad do příjmů tak může být až 75 mil. Kč za kalendářní rok. Ve druhém čtvrtletí, respektive za květen a červen, pocítil Český rozhlas pokles příjmů z prodeje obchodních sdělení o polovinu (-52 %).

Odhady čistých rádiových investic jsou založeny na expertním odhadu členů Rádiové sekce SKMO tj. údaje z Českého rozhlasu, zastupitelství RadiohouseMedia Club. Jde o objem v ceníkových cenách, od nichž jsou odpočítané slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. Založeno na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

-mav-

# reklama # Český rozhlas # investice # Radiohouse # rádio # Media Club # SKMO

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.