Preference zákazníků se mezi jednotlivými trhy Evropy liší

Evropští spotřebitelé mají různé preference – zatímco Němci nakupují na internetu elektroniku, ve Velké Británii vede móda. 

So 26. července 2025 07:25 1 min Sdílet

# Aktuality # Retail # Výzkum

/media/11863/ecommerce_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/11863/ecommerce_shutterstock

Fullscreen Sdílet

E-commerce v Evropě vykazuje rozdíly ve spotřebitelském chování. Mezi jednotlivými zeměmi panují rozdíly v preferencích. Ukazuje to analýza společnosti ECDB, která srovnává globální pohled na e-commerce s vybranými evropskými trhy. 

Celkem se na internetu nejvíce daří módě, která si v e-commerce drží 27,5% podíl. Větší podíl má ve Velké Británii (28,5 %), zatímco v Německu 25,5 %, Itálii 24,8 % a ve Francii jen 17,3 %, kde si spotřebitelé oblečení raději kupují v kamenném obchodě. Francouzi naopak rádi na internetu nakupují potřeby pro své hobby a volný čas (22,8 %), v průměru má tato kategorie 13,9% podíl.

Důležitou online kategorií je elektronika, která má 24,1% podíl. V Německu dosahuje 21,3 %, ale například ve Velké Británii jen 15,6 %. Dále se na internetu s oblibou nakupuje kosmetika (9,3 %), a to zejména ve Francii (12,5 %), potraviny (9,2 %) a nábytek (9 %), kterému se daří zejména v Itálii (13,2 %) a Francii (12,3 %). Nejmenší podíl ze sledovaných kategorií představuje DYI (7 %). 

/media/icvhthfg/product-mix-in-key-markets-14005

Fullscreen Sdílet

-stk- 

# e-commerce # online nakupování # kategorie # Evropa # spotřebitelé # ECDB

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.