Počet GRP se v květnu zvýšil, poptávka po TV reklamě roste

Objem televizní reklamy vyjádřený v počtu doručených reklamních GRP se na českých televizních obrazovkách v letošním květnu zvýšil.

Po 14. června 2021 17:20 2 min Sdílet

# TV # Reklama

/media/14166/digitalni-obrazovky

Fullscreen Sdílet

/media/14166/digitalni-obrazovky

Fullscreen Sdílet

Objem televizní reklamy vyjádřený v počtu doručených reklamních GRP se na českých televizních obrazovkách v letošním květnu zvýšil. Ve srovnání s loňským květnem meziročně v souhrnu narostl o čtvrtinu (+25 %). Údaj se vztahuje k objemu GRP doručených pomocí TV spotů i sponzoringu. Přestože loňský květen byl ovlivněn první vlnou koronavirové pandemie, srovnání letošního dubna a května ukazuje na růst poptávky po televizním prostoru.

Nejvýraznější meziroční navýšení GRP k letošním květnu je patrné u stanic České televize. Ta může prodávat klasické reklamní spoty pouze na kanálech ČT2 a ČT sport. Právě sportovní události, konkrétně MS v hokeji, jsou jedním z hlavních tahounů poptávky po TV reklamě na veřejnoprávní televizi. Vysoký meziroční nárůst GRP vykazují také stanice prodávané zastupitelstvím Atmedia a dvouciferný růst si v květnu rovněž připsaly hlavní hráči na reklamním TV trhu – Media Club (Prima, Óčko, Barrandov a další, bez Atmedia) a TV Nova

Typ zobrazení

Podíl obchodních sítí na doručených GRP (%), květen 2021

Fullscreen Sdílet

  Podíl
ČT celkem 8.59
Nova Group 33.79
Media Club 52.73
Atmedia 4.90

    Zdroj: Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoring

    Květnový vývoj tak naznačuje zájem zadavatelů o využití TV reklamy, přičemž lze předpokládat, že přetrvá i pro hlavní letošní podzimní sezónu. Obě nejsilnější komerční televize už ohlásily přípravu několika nových pořadů pro letošní televizní podzim. Vzhledem k zákonným časovým limitům, které mohou provozovatelé pro reklamní vysílání využít, je pravděpodobné, že tlak na reklamní prostor v televizi poroste.  

    -mav-

    # TV # reklama # TV Nova # Media Club # Atmedia # GRP # Česká televze # poptávka

    Guru Weekly

    Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.