Autor textu MediaGuru
Trojice nejsilnějších vydavatelů na tuzemském trhu podle počtu čtenářů
se nemění. Nejsilnější nadále zůstává Mafra před Czech News Center a
Vltava Labe Media.
Za poslední rok se pozice největších tuzemských vydavatelů příliš nezměnila. Podle počtu čtenářů, které oslovují svými tituly, je stále nejsilnější skupina Mafra. Následují Czech News Center a Vltava Labe Media. Vyplývá to z dat výzkumu čtenosti Media projekt za 3. a 4. čtvrtletí 2021.
Mafra svými tituly celkově osloví 3,24 mil. čtenářů, což je téměř stejný výsledek jako v období druhého pololetí roku 2020 (3,25 mil.). Na čtenářském trhu tak vydavatel deníků MF Dnes, Lidové noviny nebo Metro dosahuje podílu ve výši 25,4 %.
Czech News Center (CNC), vydavatel mj. deníků Blesk, Aha!, Sport a E15, celkem osloví 3,16 mil. čtenářů, což představuje podíl na trhu ve výši 24,7 %. Ve druhém loňském pololetí si CNC meziročně připsalo mírný nárůst počtu čtenářů (+2 %).
Také třetí Vltava Labe Media (VLM), která mj. vydává regionální deníky sdružené pod názvem Deník, si v datech výzkumu čtenosti ve druhém loňském pololetí meziročně mírně pomohla na 2,54 mil. čtenářů (podíl 19,9 %).
Do pětice nejsilnějších se ještě řadí Burda International CZ (759 tisíc) a Extra Publishing (590 tisíc).
Hodnota | |
---|---|
Mafra | 3240 |
CNC | 3155 |
VLM | 2540 |
Burda | 759 |
Extra Publishing | 590 |
RF Hobby | 569 |
Borgis | 488 |
Business Media CZ | 348 |
Economia | 338 |
JIK 05 | 303 |
Media Rey | 207 |
Business Media One | 88 |
V24 Media | 84 |
Slim media | 33 |
New Look Media | 27 |
Zdroj: Media projekt 3+4Q/2021, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark. Hodnoty se zobrazí najetím na sloupec
Data Media projektu zohledňuje jen ty vydavatele, jejichž tituly jsou zapojeny do výzkumu čtenosti a na tomto výzkumu finančně participují. Nejde tak o kompletní popis všech vydavatelů na tuzemském trhu.
-mav-
# tisk # noviny # Czech News Center # časopis # vydavatelství # Mafra # Vltava Labe Media # čtenost # podíl
Autor textu MediaGuru