MML: Facebook, Google i YouTube zvýšily návštěvnost

Výzkum životního stylu MML zaznamenal v posledním období na českém trhu růst návštěvnosti internetových serverů s koncovkou .com.

Po 24. května 2021 07:45 2 min Sdílet

# Internet & Mobil # Výzkum

/media/8073/facebook_google

Fullscreen Sdílet

/media/8073/facebook_google

Fullscreen Sdílet

Podle dat výzkumu životního stylu Media Market Lifestyle (MML) došlo v prvním letošním čtvrtletí na českém trhu k nárůstu návštěvnosti webů s koncovkou .com. Jak ukazuje srovnání níže, za prvním Seznamem se v první pětici umístily hned tři „nadnárodní“ weby.

Data MML přisuzují nejvyšší návštěvnost Seznamu, následují Facebook, Google a YouTube. Připomínáme, že data MML jsou sbírána deklaratorně (v prvním čtvrtletí dotazování online) a dotazují se i na zahraniční webové stránky, které nejsou zapojeny do národního výzkumu návštěvnosti internetu NetMonitoru. Ten se uskutečňuje tzv. hybridním přístupem, tedy měřením jak na straně měřeného serveru (site-centric), tak na straně internetového prohlížeče uživatele (user-centric).

Růst návštěvnosti webů s koncovkou .com může být podle realizátora výzkumu MML, společnosti Median, v posledních měsících způsoben i zvýšeným počtem lidí pracujících z domova a využívajících platforem např. na Googlu.

Data MML rovněž ukázala, v případě mediálního chování pandemie posílala postavení internetu, který podle výzkumu označilo 77 % lidí za hlavní zdroj informací a 80 % uvedlo, že pokud potřebují informace, podívají se na internet.

/media/16888/weby-mml

Fullscreen Sdílet

/media/16889/media-lni-chova-ni-mml

Fullscreen Sdílet

-mav-

# výzkum # Median # internet # návštěvnost # mediální chování # MML

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.