Lidl z řetězců dává do reklamy nejvíc, vede i ve frekvenci nákupů

Data zohledňují tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách a informaci o nákupu u jednotlivých značek řetězců.

Čt 12. června 2025 10:50 1 min Sdílet

# Aktuality # Retail # Výzkum

/media/8482/lidl-beroun_1

Fullscreen Sdílet

/media/cyxafyyp/potravinove-retezce

Fullscreen Sdílet

Z hlediska objemu výdajů do reklamy obsadil mezi potravinovými řetězci první místo Lidl, který do reklamy investoval téměř 3,5 miliardy korun (v ceníkových cenách). Druhou a třetí příčku zaujímají řetězce Albert a Kaufland, oba s výdaji přesahujícími dvě miliardy korun. Čtvrté a páté místo pak patří značkám Billa a Tesco.

První trojice (Lidl, Albert a Kaufland) si zároveň udržuje silnou pozici také v rámci údajů o alespoň občasném nákupu. „Nejdominantnější značkou mezi potravinovými řetězci je Lidl. V jeho obchodech nakupují alespoň občas přibližně čtyři z pěti Čechů,“ komentuje výsledky Martin Chalupník z NADA Research.

Na čtvrtém místě v žebříčku občasných nákupů se umístil Penny Market, který oslovuje téměř 60 % respondentů, a to i přesto, že jeho výdaje na reklamu jsou v porovnání s konkurencí nižší.

Data přináší NADA Research a Nielsen.

-mav-

# retail # výzkum # reklama # Lidl # Nielsen # investice # nakupování # NADA Research

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.