Koupelny Syrový: Instagram je naším nejdůležitějším akvizičním kanálem

Proč je pro nás Instagram stále nejsilnějším a nejdůležitějším akvizičním kanálem a jak se nám to povedlo, píše CEO společnosti Koupelny Syrový Matouš Syrový. 

Út 23. dubna 2024 07:10 5 min Sdílet

# Marketing

/media/gficux1c/matouš-syrový

Fullscreen Sdílet

/media/gficux1c/matouš-syrový

Fullscreen Sdílet

Dostat na IG účet koupelnové společnosti 30 tisíc followerů s velkým zásahem a dobrým engagementem? Jde to. Potřebujete si ale připravit nejen obsah, ale taky hroší kůži na celou řadu přešlapů a hatery v komentářích. A mít pořád na paměti, že bez autenticity to prostě nepůjde.

CEO, co není jen kluk z plakátu

Na začátku je třeba říct za mě velmi důležitou věc – jsme opravdu rodinná firma. Ačkoliv z marketingového pohledu už jde o hodně vykradenou frázi, pro nás platí stoprocentně, a troufám si říct, že právě díky tomu se nám daří mimo jiné i práce s naší stále rostoucí komunitou na sítích. 

Od počátku stavíme komunikaci na tváři mé jako CEO firmy Koupelny Syrový, mojí manželky Kristýny a mojí sestry Báry, se kterými jsme stáli u zrodu společnosti. A sázka na autenticitu se nám vyplácí – zákazníci nás potkávají na billboardech, webu, sítích, ale i v našich prodejnách. Dnes a denně si užívám překvapené výrazy, když klienti dorazí do studia a tam s nimi osobně nad kávou řeší zakázku právě ten „CEO z instáče“, který jim podá ruku a probere všechno potřebné. A hlavně – nebojí se jít s kůží na trh a být opravdovou tváří firmy. 

Autenticita na prvním místě

Sociální sítě se brzy staly naším nejsilnějším akvizičním kanálem. Jsme aktivní na Facebooku, YouTube i Pinterestu, ale nejvíce zákazníků nám jednoznačně přináší Instagram. Na něm jsme začínali jako všichni od nuly, ale vsadili jsme na autentický a kvalitní obsah, což se nám vyplatilo. 

Průměrný zásah našich postů a reels se aktuálně je přes 100 tisíc účtů. Snažíme se být ale především relevantní pro cílovou skupinu, dobře a strategicky plánovat a také zapojovat naši komunitu, která je velmi aktivní – ve střednědobém průměru se engagement pohybuje okolo 5 %. Sledující aktivně zapojujeme, momentálně například testujeme user generated content. Nemám problém vzít selfie tyč a natočit realizaci koupelny z terénu, a sledující tenhle obsah oceňují.

Jako CEO se do tvorby obsahu zapojuji poměrně intenzivně, stejně jako další členové rodiny. Vůbec první video na našem IG natočila manželka Týna a videa tvoří i moje sestra Bára. Možná se to leckomu bude zdát časově náročné, ale my vidíme, že propojení s konkrétní osobou přináší výsledky, zvyšuje atraktivitu obsahu a buduje u zákazníků důvěru. Daří se nám přenášet do onlinu inspirativní příběhy a realizace a narušovat tak představu feedu plného stylizovaných produktových fotek z koupelen.

A zároveň se nám samozřejmě občas něco i nepovede. Třeba právě ve chvíli, když jsem se zajetý koncept komunikace proložený fungujícími soutěžemi rozhodl překopat a stoupnout si před kameru. Výsledek? Spousta haterů v komentářích, odliv a vlastně pročištění followerů. Ale vydržel jsem, zlepšil formát i projev a najednou to fungovalo. Prostě se opět ukázalo, že přirozenost vede. 

Spolupráce s influencery

Na Instagramu využíváme již od našich začátků spolupráci s influencery. Neděláme ji ale bezhlavě. I tady sázíme na autenticitu, přirozený projev a důraz na naše hodnoty. Zásadní pro nás je, aby spolupráce dávala smysl oběma stranám a přinesla samozřejmě dobrý dosah. (A jako jinde, i tady je naším typickým rukopisem CEO ve videích.) Dlouhodobě spolupracujeme například s Monikou Bagárovou, Jirkou Králem nebo Nikol Leitgeb, která byla vůbec první naší influencerkou. Na všechny spolupráce získáváme skvělou zpětnou vazbu a společné posty mají výborný zásah i v kontextu ostatních příspěvků u influencerů. 

Řada spoluprací se vytváří dokonce organicky, protože Koupelny Syrový si mnoho lidí asociuje s tím, že sítě umíme. Tak vznikla třeba spolupráce s Kateřinou z IG profilu Úklid pro klid. Potenciální partneři se nám již ozývají sami a my jsme rádi, že se můžeme „vyřádit“ v mnoha zajímavých projektech. Nebojíme se ani menších partnerů, pokud přinášejí dostatečnou informační hodnotu – typickým příkladem je spolupráce s Bytecheck. Videa pak využíváme v širším marketingovém mixu.  

<blockquote class="instagram-media" data-instgrm-captioned data-instgrm-permalink="https://www.instagram.com/reel/Cpk8KEkJS44/?utm_source=ig_embed&amp;utm_campaign=loading" data-instgrm-version="14" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);"><div style="padding:16px;"> <a href="https://www.instagram.com/reel/Cpk8KEkJS44/?utm_source=ig_embed&amp;utm_campaign=loading" style=" background:#FFFFFF; line-height:0; padding:0 0; text-align:center; text-decoration:none; width:100%;" target="_blank"> <div style=" display: flex; flex-direction: row; align-items: center;"> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 40px; margin-right: 14px; width: 40px;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: column; flex-grow: 1; justify-content: center;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; margin-bottom: 6px; width: 100px;"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; width: 60px;"></div></div></div><div style="padding: 19% 0;"></div> <div style="display:block; height:50px; margin:0 auto 12px; width:50px;"><svg width="50px" height="50px" viewBox="0 0 60 60" version="1.1" xmlns="https://www.w3.org/2000/svg" xmlns:xlink="https://www.w3.org/1999/xlink"><g stroke="none" stroke-width="1" fill="none" fill-rule="evenodd"><g transform="translate(-511.000000, -20.000000)" fill="#000000"><g><path d="M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631"></path></g></g></g></svg></div><div style="padding-top: 8px;"> <div style=" color:#3897f0; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:550; line-height:18px;">Zobrazit příspěvek na Instagramu</div></div><div style="padding: 12.5% 0;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: row; margin-bottom: 14px; align-items: center;"><div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(0px) translateY(7px);"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; height: 12.5px; transform: rotate(-45deg) translateX(3px) translateY(1px); width: 12.5px; flex-grow: 0; margin-right: 14px; margin-left: 2px;"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(9px) translateY(-18px);"></div></div><div style="margin-left: 8px;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 20px; width: 20px;"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 2px solid transparent; border-left: 6px solid #f4f4f4; border-bottom: 2px solid transparent; transform: translateX(16px) translateY(-4px) rotate(30deg)"></div></div><div style="margin-left: auto;"> <div style=" width: 0px; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-right: 8px solid transparent; transform: translateY(16px);"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; flex-grow: 0; height: 12px; width: 16px; transform: translateY(-4px);"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-left: 8px solid transparent; transform: translateY(-4px) translateX(8px);"></div></div></div> <div style="display: flex; flex-direction: column; flex-grow: 1; justify-content: center; margin-bottom: 24px;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; margin-bottom: 6px; width: 224px;"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; width: 144px;"></div></div></a><p style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px; margin-bottom:0; margin-top:8px; overflow:hidden; padding:8px 0 7px; text-align:center; text-overflow:ellipsis; white-space:nowrap;"><a href="https://www.instagram.com/reel/Cpk8KEkJS44/?utm_source=ig_embed&amp;utm_campaign=loading" style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none;" target="_blank">Příspěvek sdílený Koupelny Syrový (@koupelny_syrovy)</a></p></div></blockquote> <script async src="//www.instagram.com/embed.js"></script>

Kromě Instagramu a dalších sítí využíváme v rámci marketingové komunikace obsahový marketing, například na témata údržby, e-mailový marketing, SEO a PPC reklamumístním cílením. Otevírání poboček spojujeme s eventy, kde nám dobře daří přenést z offlinu do onlinu. Sociální sítě, a Instagram především jsou pro nás totiž klíčové i v rámci expanze a růstu. Na otevření nového studia v Praze přišlo díky Instagramu během prvního víkendu cca 40 párů, které nás znaly ze sítí a chtěly vidět naše unikátní koupelnové koncepty naživo. 

Nebojím se tak říct, že právě díky Instagramu jsme dnes tam, kde jsme a můžeme letos mířit v tržbách na 100 milionů. Dnes vidíme, že řada firem se snaží jít naší cestou, což je skvělé, ale bohužel jim chybí výdrž. Půl roku jsou aktivní, ale když nevidí výsledky, přestanou, protože to nenaplnilo jejich očekávání. A v tomhle mi přijde Instagram skvělý – že si ho jednoduše „nekoupíte“, ale musíte komunitu budovat. A pak, po pěti letech, můžete mířit třeba i na ty stomilionové tržby. 

Autor textu: Matouš Syrový, CEO společnosti Koupelny Syrový

# sociální sítě # Instagram # influencer # influencer marketing # akvizice # CEO # Koupelny Syrový # Matouš Syrový # akviziční kanál

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.