Koupelny Syrový: Instagram je naším nejdůležitějším akvizičním kanálem
Nastavení
Koupelny Syrový: Instagram je naším nejdůležitějším akvizičním kanálem
Proč je pro nás Instagram stále nejsilnějším a nejdůležitějším
akvizičním kanálem a jak se nám to povedlo, píše CEO společnosti Koupelny
Syrový Matouš Syrový.
Dostat na IGúčet koupelnové společnosti 30tisícfollowerů s velkým zásahem a dobrým engagementem? Jde to. Potřebujete si ale připravit nejen obsah, ale taky hroší kůži na celou řadu přešlapů a hatery v komentářích. A mít pořád na paměti, že bezautenticity to prostě nepůjde.
CEO, co není jen kluk z plakátu
Na začátku je třeba říct za mě velmi důležitou věc – jsme opravdu rodinná firma. Ačkoliv z marketingového pohledu už jde o hodně vykradenou frázi, pro nás platí stoprocentně, a troufám si říct, že právě díky tomu se nám daří mimo jiné i práce s naší stále rostoucí komunitou na sítích.
Od počátku stavíme komunikaci na tváři mé jako CEO firmy Koupelny Syrový, mojí manželky Kristýny a mojí sestry Báry, se kterými jsme stáli u zrodu společnosti. A sázka na autenticitu se nám vyplácí – zákazníci nás potkávají na billboardech, webu, sítích, ale i v našich prodejnách. Dnes a denně si užívám překvapené výrazy, když klienti dorazí do studia a tam s nimi osobně nad kávou řeší zakázku právě ten „CEO z instáče“, který jim podá ruku a probere všechno potřebné. A hlavně – nebojí se jít s kůží na trh a být opravdovou tváří firmy.
Autenticita na prvním místě
Sociálnísítě se brzy staly naším nejsilnějším akvizičním kanálem. Jsme aktivní na Facebooku, YouTube i Pinterestu, ale nejvíce zákazníků nám jednoznačně přináší Instagram. Na něm jsme začínali jako všichni od nuly, ale vsadili jsme na autentický a kvalitníobsah, což se nám vyplatilo.
Průměrnýzásah našich postů a reels se aktuálně je přes 100 tisíc účtů. Snažíme se být ale především relevantníprocílovouskupinu, dobře a strategicky plánovat a také zapojovatnašikomunitu, která je velmi aktivní – ve střednědobém průměru se engagement pohybuje okolo 5 %. Sledující aktivně zapojujeme, momentálně například testujeme user generated content. Nemám problém vzít selfie tyč a natočit realizaci koupelny z terénu, a sledující tenhle obsah oceňují.
Jako CEO se do tvorbyobsahu zapojuji poměrněintenzivně, stejně jako další členové rodiny. Vůbec první video na našem IG natočila manželka Týna a videa tvoří i moje sestra Bára. Možná se to leckomu bude zdát časově náročné, ale my vidíme, že propojení s konkrétní osoboupřinášívýsledky, zvyšuje atraktivitu obsahu a buduje u zákazníků důvěru. Daří se nám přenášet do onlinu inspirativní příběhy a realizace a narušovat tak představu feedu plného stylizovaných produktových fotek z koupelen.
A zároveň se nám samozřejmě občas něco i nepovede. Třeba právě ve chvíli, když jsem se zajetý koncept komunikace proložený fungujícími soutěžemi rozhodl překopat a stoupnout si před kameru. Výsledek? Spousta haterů v komentářích, odliv a vlastně pročištění followerů. Ale vydržel jsem, zlepšil formát i projev a najednou to fungovalo. Prostě se opět ukázalo, že přirozenost vede.
Spolupráce s influencery
Na Instagramu využíváme již od našich začátků spoluprácisinfluencery. Neděláme ji ale bezhlavě. I tady sázíme na autenticitu, přirozený projev a důraz na naše hodnoty. Zásadní pro nás je, aby spolupráce dávala smysl oběma stranám a přinesla samozřejmě dobrý dosah. (A jako jinde, i tady je naším typickým rukopisem CEO ve videích.) Dlouhodobě spolupracujeme například s MonikouBagárovou, JirkouKrálem nebo NikolLeitgeb, která byla vůbec první naší influencerkou. Na všechny spolupráce získáváme skvělou zpětnou vazbu a společné posty mají výborný zásah i v kontextu ostatních příspěvků u influencerů.
Řadaspoluprací se vytváří dokonce organicky, protože Koupelny Syrový si mnoho lidí asociuje s tím, že sítě umíme. Tak vznikla třeba spolupráce s Kateřinou z IG profilu Úklidproklid. Potenciální partneři se nám již ozývají sami a my jsme rádi, že se můžeme „vyřádit“ v mnoha zajímavých projektech. Nebojíme se ani menších partnerů, pokud přinášejí dostatečnou informační hodnotu – typickým příkladem je spolupráce s Bytecheck. Videa pak využíváme v širším marketingovém mixu.
Kromě Instagramu a dalších sítí využíváme v rámci marketingové komunikace obsahovýmarketing, například na témata údržby, e-mailovýmarketing, SEO a PPCreklamu s místnímcílením. Otevírání poboček spojujeme s eventy, kde nám dobře daří přenést z offlinu do onlinu. Sociální sítě, a Instagram především jsou pro nás totiž klíčové i v rámci expanze a růstu. Na otevření nového studia v Praze přišlo díky Instagramu během prvního víkendu cca 40 párů, které nás znaly ze sítí a chtěly vidět naše unikátní koupelnové koncepty naživo.
Nebojím se tak říct, že právě díky Instagramu jsme dnes tam, kde jsme a můžeme letos mířit v tržbách na 100 milionů. Dnes vidíme, že řada firem se snaží jít naší cestou, což je skvělé, ale bohužel jim chybívýdrž. Půl roku jsou aktivní, ale když nevidí výsledky, přestanou, protože to nenaplnilo jejich očekávání. A v tomhle mi přijde Instagram skvělý – že si ho jednoduše „nekoupíte“, ale musíte komunitu budovat. A pak, po pěti letech, můžete mířit třeba i na ty stomilionové tržby.