Kdo třídí, se zalíbí!, vzkazuje ve vtipné kampani EKO-KOM

EKO-KOM uvádí nový televizní spot a osvětovou kampaň. Ukazuje v ní, že zodpovědně se mohou chovat i lidé, kteří na první pohled vzbuzují pohoršení.

St 30. července 2025 13:40 2 min Sdílet

# Aktuality # Reklama

/media/dwpngoah/eko-kom

Fullscreen Sdílet

/media/dwpngoah/eko-kom

Fullscreen Sdílet

Aktuální kampaň společnosti EKO-KOM, zaměřující se na třídění a recyklace obalových odpadů v Česku, odmítá předsudečnost a připomíná, že věci nemusí být takové, jak se na první pohled zdají. Spot staví na příběhu o „růžovém meteoritu“, jenž naruší každodenní život jedné české vesnice.

Kreativní storytelling spojuje v kampaňovém příběhu lidskou a emocionální dimenzi. Propojuje paralelu mezi láskou a zodpovědným přístupem k životnímu prostředí. Oba vztahy totiž vyžadují každodenní úsilí, obětavost, dlouhodobý závazek a jsou tak z velké části zrcadlem našeho přístupu.

„Idea spotu je o tom, že i na první pohled namyšlený a nesympatický člověk se v našich očích rázem promění v pravý opak tím, že vytřídí odpad a že také ví proč - aby dal odpadu šanci na nový život!,“ vysvětluje Eda Kauba z agentury Espresoo, která za kampaní stojí.

<div style="padding:56.25% 0 0 0;position:relative;"><iframe src="https://player.vimeo.com/video/1096163454?badge=0&amp;autopause=0&amp;player_id=0&amp;app_id=58479" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen; picture-in-picture; clipboard-write; encrypted-media; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" style="position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;" title="Kdo třídí, se zalíbí! � Má to smysl, třiďte odpad! ♻️"></iframe></div><script src="https://player.vimeo.com/api/player.js"></script>

Zdroj: EKO-KOM

K televiznímu spotu vznikla také edukační kampaňová stránka, kde je uvedeno devět důvodů, proč třídit odpady. Stránka je doplněna o infografiky zaměřené na smysluplnost třídění jednotlivých druhů odpadu. Cílem kampaně bylo propojit tradiční mediální mix s interaktivním obsahem. 

Pro online vznikly kratší verze a série speciálních kratších videí pro sociální sítě.

<div style="padding:56.25% 0 0 0;position:relative;"><iframe src="https://player.vimeo.com/video/1105064932?badge=0&amp;autopause=0&amp;player_id=0&amp;app_id=58479" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen; picture-in-picture; clipboard-write; encrypted-media; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" style="position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;" title="Kdo třídí, se zalíbí! � Má to smysl, třiďte odpad! ♻️"></iframe></div><script src="https://player.vimeo.com/api/player.js"></script>

Zdroj: EKO-KOM

<div style="padding:56.25% 0 0 0;position:relative;"><iframe src="https://player.vimeo.com/video/1105064610?badge=0&amp;autopause=0&amp;player_id=0&amp;app_id=58479" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen; picture-in-picture; clipboard-write; encrypted-media; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" style="position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;" title="Kdo třídí, se zalíbí! � Má to smysl, třiďte odpad! ♻️"></iframe></div><script src="https://player.vimeo.com/api/player.js"></script>

Zdroj: EKO-KOM

Online kampaň klasických bannerových formátů je doplněna řadou speciálních formátů - cílem online podpory je doručit sdělení kampaně i specifickým cílovým skupinám.

O zpracování se postaraly kreativní agentura Espresoo communication, reklamní agentura Havas Prague a produkční agentura Punk Film. Režii měl na starosti Matyáš Fára. Mediální zajištění realizovala agentura MediaSafari s nasazením v televizi, na displeji, sociálních sítích a rozhlase.

-mav-

# reklama # spot # Havas Prague # Espresoo # EKO-KOM # recyklace odpadu

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.