Autor textu MediaGuru
Reklamy, které obsahují nabídky bydlení, zaměstnání a úvěrů, budou
mít nově omezený soubor možností cílení.
Po nedávném oznámení, že od druhé poloviny ledna příštího roku z důvodu omezení diskriminace odstraní z reklamního systému tisíce potenciálně problematických podrobných zájmových cílení, se Facebook nyní zaměřuje na konkrétní vertikály inzertního obsahu.
Inzerenti, kteří zadávají inzeráty na bydlení, zaměstnání nebo úvěrové příležitosti určené lidem v Evropě, budou muset tyto inzeráty označit jako inzeráty zvláštní kategorie. Reklamy, které obsahují nabídky bydlení, zaměstnání a úvěrů, budou mít nově omezený soubor možností cílení. Do speciální kategorie spadají nejen reklamy naplňující podstatu nových zásad v kreativě a textaci, ale Facebook bude kontrolovat i cílové URL reklam. Reklamní kampaně, které spadají do speciálních kategorií a které nebudou takto nebudou označeny, Facebook zamítne.
Do speciálních kategorií spadají následující produkty a služby:
Inzeráty na prodej nebo pronájem nemovitosti a služeb spojených s bydlením. Patří sem inzeráty na pronájem bytů, dny otevřených dveří, prodej pozemků, realitní služby, dočasné bydlení (například krátkodobé pronájmy, společnosti poskytující rekreační pronájmy), domovy důchodců nebo zařízení dlouhodobé péče. Související služby zahrnují hypotéky a další financování související s bydlením, například pojištění nemovitostí a odhadcovské služby. Do kategorie nespadají hotely a další turistické možnosti ubytování.
Inzeráty, které nabízejí informace o placených nebo neplacených pracovních příležitostech. Patří sem inzeráty s názvy pozic, popisy pracovních míst, nabídkami stáží, nabídkami práce na dohodu a inzeráty s podrobnými informacemi o výhodách, které může společnost poskytovat, bez ohledu na konkrétní nabídku práce.
Reklamy propagující úvěrové příležitosti. To může zahrnovat dlouhodobé půjčky, konsolidaci půjček, služby refinancování, financování bydlení nebo automobilu, nabídky kreditních karet včetně reklam na vydavatele karet bez ohledu na konkrétní nabídku.
Konkrétní změny a omezení, které zařazení do speciálních kategorií přinese, se týkají především výrazného omezení možností cílení. Další omezení se týká limitování informací získávaných skrze formulář v reklamním formátu Lead Ads.
Možnost přiřadit kampaň do speciální kategorie je v reklamním systému už nyní dostupná. Facebook začne nové zásady vymáhat od 7. prosince 2021.
Autor textu: Tomáš Fišer, Omnicom Media Group
# reklama # Facebook # sociální síť # cílení
Autor textu MediaGuru