Elektromobil vnímají lidé jako drahý, z aut nejvíc inzeruje Hyundai

Nižší hlučnost motoru na straně jedné, ale na straně druhé vysoká cena. To jsou největší výhody a nevýhody elektromobilů podle výzkumu Nielsen Admosphere.

Čt 18. srpna 2022 17:25 2 min Sdílet

# Aktuality # Výzkum

/media/21967/elektro-auto_pixabay

Fullscreen Sdílet

/media/21967/elektro-auto_pixabay

Fullscreen Sdílet

Za největší výhodu elektromobilů, tedy aut na elektrický pohon, považují Češi nejčastěji nižší hlučnost motoru. Do průzkumu Nielsen Admosphere, který vznikal ve spolupráci s MediaGuru.cz, to uvedlo 60 % respondentů starších 18 let. Na druhém místě je ekologičtější provoz (53 %). 5 z 10 respondentů považuje za plus elektromobilů bezplatné parkování v určitých placených zónách a také dálnice zdarma.

Naopak nejčastěji zmiňovanou nevýhodou elektromobilů je jejich vysoká cena. Uvedlo ji 74 % respondentů starších 18 let. Na druhém místě je omezený dojezd (72 %). Přes dvě třetiny respondentů považují za nevýhody elektromobilů omezenou dostupnost dobíjecích stanic a také délku dobíjení.

/media/21964/elektromobil

Fullscreen Sdílet

Výhody u hybridních automobilů, tedy automobilů kombinujících naftový/benzínový a elektrický typ pohonu, jsou podle dotázaných ve výzkumu poněkud jiné než u elektromobilů. Jejich největší plus spatřují respondenti v ekologičtějším provozu (35 %), na druhém místě ve schopnosti rychlého zrychlení (34 %) a dále v nižších nákladech na provoz a údržbu (29 %). Naopak nevýhodou číslo jedna je – stejně jako u elektromobilů – vysoká cena, kterou zmínila polovina dotázaných. Necelá čtvrtina vnímá jako mínus také omezenou nabídku těchto aut a 18 % zmiňuje jako nevýhodu omezenou dostupnost dobíjecích stanic.

/media/21965/auta_hybrid

Fullscreen Sdílet

Alespoň jedno auto má 7 z 10 Čechů, přičemž 56 % má jedno auto, 13 % pak více než jedno.

Podle monitoringu reklamy Ad Intel, který Nielsen Admosphere realizuje, investovala do reklamy v médiích za prvních sedm měsíců letošního roku nejvíce značka Hyundai. Do TOP 3 patří ještě Kia a Volkswagen.

/media/21966/auta_investice

Fullscreen Sdílet

-mav-

# výzkum # reklama # auto # investice # Nielsen Admosphere # elektromobil # hybridní pohon # automobil

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.