Effie rozdala šest zlatých, Grand Prix neudělila

Letošní ročník soutěže reklamní efektivity Effie zná oceněné. Cena za absolutně nejlepší kampaň, Grand Prix, letos udělena nebyla.

Čt 14. listopadu 2024 22:05 9 min Sdílet

# Reklama

/media/0hkh3eht/effie_prazdroj

Fullscreen Sdílet

/media/0hkh3eht/effie_prazdroj

Fullscreen Sdílet

Hlavní cenu, Grand Prix, letošního ročníku reklamní soutěže Effie, která oceňuje efektivitu reklamních kampaní, porota neudělila. A to i přesto, že se shodla, že letošní kampaně byly propracovanější než ty loňské.

Z pohledu počtu oceněných kampaní nasbíral nejvíce cen Plzeňský Prazdroj (8). Na oceněných kampaních pro pivního producenta se přitom podílely různé agentury. Druhý nejvyšší počet oceněných měla Česká spořitelna (4) a po třech cenách získaly společnosti Vodafone, AmRest, Heineken a L'Oréal

Nejčastěji si na pódium pro medailové ocenění přišli zástupci agentury McCann Prague (2 stříbrné, 5 bronzových a jedno zvláštní ocenění). Následovaly agentury Ogilvy (dvě stříbra, čtyři bronzy) a PHD (jedno zlato, tři stříbra, dva bronzy).

Vítězství v kategoriích, a tedy zlaté Effie, si vysloužily agentury VML, PHD, Good Game, WMC Grey, Triad a přímo zadavatel Plzeňský Prazdroj s agenturami Imminent a B&T.

/media/55of1zga/effie_2024

Fullscreen Sdílet

Zlaté kampaně

Nejvyšší ocenění v jednotlivých kategoriích, zlatou Effie, si odneslo šest kampaní. 

  • V kategorii Aktivačního marketingu dosáhla na zlato agentura VML s kampaní Spořka vs Gaming, win win! pro Českou spořitelnu. Oceněna byla i v kategorii Finanční služby bronzem. Spojuje světy bankovnictví a gamingu. Vstoupila na globálně nejpopulárnější herní sociální síť Twitch a ve své komunikační kampani oslovila komunitu českých hráčů online her s tématem financí a finančního zdraví v oblasti online počítačových her.

Zdroj: Česká spořitelna

  • V kategorii Digitálního marketingu se podařilo získat nejvyšší ocenění kampani Effaclar for Gamers: Speed run k 5x vyšším prodejům od Good Game pro L'Oréal Česká republika. Kampaň už letos získala významná ocenění na soutěžích Zlatý středník a Impact Czech Awards. Cílila na mladé muže a vznikla ve spolupráci s herním influencerem Dodem. Effaclar vytvořil mapu ve hře Fortnite, kde hráči soutěžili v tom, kdo rychleji vyčistí Dodoho akné. Kampaň oslovila více než 316 tisíc hráčů, což vedlo k nárůstu prodeje o 485 % oproti předchozí kampani.
  • V kategorii Obsahového marketingu vybojovala zlato mediální agentura PHD s kampaní Jak KFC zachutnalo české rapové komunitě pro klienta AmRest. Kampaň získala na letošní Effie i dvě stříbra, a to v kategorii Aktivačního marketingu a v kategorii Potravin. Zacílila na mladou cílovou skupinu a pro promo limitované nabídky mag wrap zapojila rapovou komunitu.
<blockquote class="instagram-media" data-instgrm-captioned data-instgrm-permalink="https://www.instagram.com/p/C6-6sdBqIhL/?utm_source=ig_embed&amp;utm_campaign=loading" data-instgrm-version="14" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);"><div style="padding:16px;"> <a href="https://www.instagram.com/p/C6-6sdBqIhL/?utm_source=ig_embed&amp;utm_campaign=loading" style=" background:#FFFFFF; line-height:0; padding:0 0; text-align:center; text-decoration:none; width:100%;" target="_blank"> <div style=" display: flex; flex-direction: row; align-items: center;"> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 40px; margin-right: 14px; width: 40px;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: column; flex-grow: 1; justify-content: center;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; margin-bottom: 6px; width: 100px;"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; width: 60px;"></div></div></div><div style="padding: 19% 0;"></div> <div style="display:block; height:50px; margin:0 auto 12px; width:50px;"><svg width="50px" height="50px" viewBox="0 0 60 60" version="1.1" xmlns="https://www.w3.org/2000/svg" xmlns:xlink="https://www.w3.org/1999/xlink"><g stroke="none" stroke-width="1" fill="none" fill-rule="evenodd"><g transform="translate(-511.000000, -20.000000)" fill="#000000"><g><path d="M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631"></path></g></g></g></svg></div><div style="padding-top: 8px;"> <div style=" color:#3897f0; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:550; line-height:18px;">Zobrazit příspěvek na Instagramu</div></div><div style="padding: 12.5% 0;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: row; margin-bottom: 14px; align-items: center;"><div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(0px) translateY(7px);"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; height: 12.5px; transform: rotate(-45deg) translateX(3px) translateY(1px); width: 12.5px; flex-grow: 0; margin-right: 14px; margin-left: 2px;"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(9px) translateY(-18px);"></div></div><div style="margin-left: 8px;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 20px; width: 20px;"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 2px solid transparent; border-left: 6px solid #f4f4f4; border-bottom: 2px solid transparent; transform: translateX(16px) translateY(-4px) rotate(30deg)"></div></div><div style="margin-left: auto;"> <div style=" width: 0px; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-right: 8px solid transparent; transform: translateY(16px);"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; flex-grow: 0; height: 12px; width: 16px; transform: translateY(-4px);"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-left: 8px solid transparent; transform: translateY(-4px) translateX(8px);"></div></div></div> <div style="display: flex; flex-direction: column; flex-grow: 1; justify-content: center; margin-bottom: 24px;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; margin-bottom: 6px; width: 224px;"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; width: 144px;"></div></div></a><p style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px; margin-bottom:0; margin-top:8px; overflow:hidden; padding:8px 0 7px; text-align:center; text-overflow:ellipsis; white-space:nowrap;"><a href="https://www.instagram.com/p/C6-6sdBqIhL/?utm_source=ig_embed&amp;utm_campaign=loading" style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none;" target="_blank">Příspěvek sdílený KFC Česká republika (@kfc_cz)</a></p></div></blockquote> <script async src="//www.instagram.com/embed.js"></script>

Zdroj: KFC

  • V kategorii Dlouhodobé budování značky byla oceněna značka Datart (společnost HP Tronic Zlín) za koncept Jak se Datart stal první volbou v elektro retailu od WMC Grey. Vysloužila si ho za koncept „Datart, Rychlart, Dopravart“, který značce přinesl navýšení tržeb o 20 % mezi lety 2020 a 2023, růst podílu na trhu o 30 % a rovněž i růst počtu zákazníků. 

Zdroj: Datart

  • V kategorii Nápojů dosáhl na nejvyšší ocenění Plzeňský Prazdroj a agentura Triad Advertising s kampaní Boj o vodu přinesl Radegastu průlom na cestě do prémiového segmentu. Pivovar Radegast si předsevzal, že do roku 2030 zadrží v české krajině více vody, než kolik sám spotřebuje. Svého závazku chce dosáhnout podporou projektů na zadržování vody v krajině. Porota ji udělila také stříbrnou Effie za PR.
/media/xhva40v5/radegast-boj-o-vodu-2030

Fullscreen Sdílet

  • V kategorii PR ocenila porota další kampaň Plzeňského Pivovaru - Pilsner Urquell zazářil na červeném koberci. V rámci karlovarského filmového festivalu vynesla herečka Aňa Geislerová první šaty vyrobené z piva podle návrhu Jakuba Polanky. Událost dokázala zvýšit povědomí o značce Pilsner Urquell o 76 % a video s Aňou Geislerovou na červeném koberci v šatech z plzeňského ležáku dosáhlo 2,3 mil. zhlédnutí. Stříbrem byla tato aktivita oceněna i v kategorii Nápoje.
/media/24riln00/ana-geislerova-v-pivni-robe-pilsner-urquell-768x1024

Fullscreen Sdílet

Ke kampaním, které letos na Effie získaly více ocenění, se zařadily také:

  • Kampaň pro značku Krušovice Bohém za uvedení na trh od agentury Flo BX pro Heineken (bronz a dvě zvláštní ocenění).
  • Kampaň KB a Mastercard: Jak Poro porazil všechny šampiony, kterou přihlásila agentura Good Game (bronz a stříbro).
  • Stříbro a bronz získala vlastní náborovou kampaň Ogilvy s názvem Nulťákem ke snížení nákladů na nové zaměstnance.
  • Dvě stříbra si odnáší Publicis za kampaň pro Fortunu s názvem Jak Fortuna zpátky ke štěstí přišla.
  • Stříbro a zvláštní ocenění Jak se z chameleona stalo v ČSOB velké zvíře od Zaraguzy pro ČSOB.

Předávání cen Effie 2024

Foto: Kateřina Hrubešová, AKA

Výsledky Effie 2024

Ocenění Název kampaně Přihlašovatel Klient Další agentury
Aktivační marketing
Zlato Spořka vs Gaming, win win! VML Česká spořitelna Wavemaker Czech
Stříbro Epická Lego Výhra Kreativ Gang Lego trading Ogilvy, Initiative Media Prague, Divino, Studio Marwin
Stříbro Jak KFC zachutnalo české rapové komunitě PHD Czech AmRest  Fuse
Stříbro Nulťákem ke snížení nákladů na nové zaměstnance  Ogilvy Ogilvy  
Bronz KB a Mastercard: Jak Poro porazil všechny šampiony Good Game Komerční banka, Mastercard Europe PHD Czech, Separation Films
Bronz Launch největšího kuchyňského studia XXXLutz  Marketup XLCZ Nábytek  OMD Czech, MC Consultant
Business Transformation
Bronz Nulťákem ke snížení nákladů na nové zaměstnance  Ogilvy Ogilvy  
Digitální marketing
Zlato Effaclar for Gamers: Speed run k 5x vyšším prodejům Good Game L'Oréal Česká republika   
Stříbro #silnější v gamingu, #silnější v životě Wavemaker Czech Česká spořitelna VML
Bronz Vodafone #jetovtobě McCann Prague Vodafone Czech Republic  
Bronz Z Popelky (skoro) královnou make-upu Follow Bubble L'Oréal Česká republika GroupM
Dlouhodobé budování značky
Zlato Jak se Datart stal první volbou v elektro retailu WMC Grey HP Tronic Zlín  
Stříbro Česká asociace pojišťoven - dlouhodobé snižování úmrtnosti, zranění i hmotných škod McCann Prague Česká asociace pojišťoven Hero & Outlaw, Renegadz
Stříbro Jak se z chameleona stalo v ČSOB velké zvíře Zaraguza CZ ČSOB Publicis Groupe, Darwin & The Machines
Bronz Vodafone Giga život McCann Prague Vodafone Czech Republic  
Finanční služby
Stříbro KB a Mastercard: Jak Poro porazil všechny šampiony Good Game Komerční banka, Mastercard Europe PHD Czech, Separation Films
Stříbro Launch Partners Banky Moebius Partners Banka  
Bronz Být jiná se vyplatí; Spořka vítá tisíce klientů VML Česká spořitelna  
Bronz Portu: Investice do komunikace, která se vrátila i s úroky Publicis Groupe Wood Retail Investments   
Bronz Spořka vs Gaming, win win! VML Česká spořitelna Wavemaker Czech
Nápoje
Zlato Boj o vodu přinesl Radegastu průlom na cestě do prémiového segmentu Triad Advertising Plzeňský Prazdroj Boomerang Communication, Bison & Rose
Stříbro Dokonale vyladěná kombinace: TV spot Mango & Limetka přitahuje k Friscu nové zákaznice  Boomerang Communication Plzeňský Prazdroj Publicis Groupe
Stříbro Pilsner Urquell zazářil na červeném koberci Plzeňský Prazdroj Plzeňský Prazdroj Imminent, B&T
Stříbro Ron de Azur: Důkaz, že i s malým želvákem dokážeš udělat velký divadlo Publicis Groupe Stock Plzeň - Božkov   
Bronz Birell si dám – i na podzim VCCP Plzeňský Prazdroj Publicis Groupe
Bronz Gambrinus – Vyzráli jsme spolu McCann Prague Plzeňský Prazdroj  
Bronz Krušovice Bohém - uvedení na trh Flo BX Heineken Česká republika Jinej gang, Carat, Ogilvy PR
Obsahový / Content marketing
Zlato Jak KFC zachutnalo české rapové komunitě PHD Czech AmRest  Fuse
Ostatní služby
Stříbro Jak Fortuna zpátky ke štěstí přišla Publicis Groupe Fortuna Game  Dentsu X Czech Republic
Bronz Allegro: Jak slon převlékl montérky a překonal všechny cíle Darwin & the Machines Allegro PHD Czech
Bronz Pečte na zimu s Čedokem! Ogilvy Čedok  Ydeal, Mindshare
Bronz Vodafone TV - kampaň, která zvrátila negativní trend McCann Prague Vodafone Czech Republic  
Potraviny
Stříbro Jak KFC zachutnalo české rapové komunitě PHD Czech AmRest  Fuse
Bronz Sezóna dětské radosti DDB Prague McDonald's ČR OMD Czech, Follow Bubble
PR
Zlato Pilsner Urquell zazářil na červeném koberci Plzeňský Prazdroj Plzeňský Prazdroj Imminent, B&T
Stříbro Boj o vodu přinesl Radegastu průlom na cestě do prémiového segmentu Triad Advertising Plzeňský Prazdroj Boomerang Communication, Bison & Rose
Stříbro Kytky pro chmel Svengali Communications Plzeňský Prazdroj  
Bronz Je to Rebel! Ogilvy Netflix Services Poland Papaya Films
Bronz Od rozvážek jídla po obchodní dům v kapse  Communication Lab Wolt  
Sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing
Stříbro Česká asociace pojišťoven - dlouhodobé snižování úmrtnosti, zranění i hmotných škod McCann Prague Česká asociace pojišťoven Hero & Outlaw, Renegadz
Bronz VZP: prevence se vyplatí  McCann Prague Všeobecná zdravotní pojišťovna Remmark
Sportovní marketing
Stříbro AC Sparta Praha: GEN ACS nás spojuje už 130 let AC Sparta Praha AC Sparta Praha 2Score
Stříbro Jak Fortuna zpátky ke štěstí přišla Publicis Groupe Fortuna Game  Dentsu X Czech Republic
Bronz 4x více kanoistů než loni VML Český svaz kanoistů  
Bronz Jeden za všechny, všichni na start Ogilvy T-Mobile Czech Republic  EssenceMediacom Czech Republic
Cena SIMAR za nejlepší využití dat v přihláškách Effie
Zvláštní ocenění Jak se z chameleona stalo v ČSOB velké zvíře Zaraguza CZ ČSOB Publicis Groupe, Darwin & The Machines
Cena Google za nejlepší využití YouTube
Zvláštní ocenění L'Oréal Revitalift Laser: Krém plní to, co slibuje McCann Prague L'Oréal Česká republika B&T
Cena  Prima Video Award
Zvláštní ocenění Krušovice Bohém - uvedení na trh Flo BX Heineken Česká republika Jinej gang, Carat, Ogilvy PR
Cena  Active Group za nejlepší využití rádia
Zvláštní ocenění Krušovice Bohém - uvedení na trh Flo BX Heineken Česká republika Jinej gang, Carat, Ogilvy PR

Zdroj: Asociace komunikačních agentur

Celkem se přihlásilo 100 projektů, což je druhé nejvyšší číslo v historii soutěže. Na shortlist se dostalo 57 z nich. O vítězích rozhodla 40členná porota. Během čtvrtečního večera bylo vyhlášeno celkem 45 výherců ve 12 soutěžních kategoriích.

„Effie je důkazem toho, jak významná je dlouhodobá spolupráce a sdílení know-how napříč celým odvětvím. Většina oceněných kampaní se vyznačuje nejen dlouhodobou kooperací, ale i konzistentním sledováním a vyhodnocováním vlivu marketingové komunikace na byznys,“ uvedla Petra Jankovičová, prezidentka Asociace komunikačních agentur (AKA) a CEO agentury Triad Prague.

-mav-

Pozn.: Provozovatelem serveru MediaGuru.cz je mediální agentura PHD

# reklama # soutěž # cena # efektivita # Effie

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.