CVVM: U lidí poklesla důvěra v televizi a internet

V porovnáním s loňským jarem lidé méně důvěřují televizi a internetu, vyplývá z pravidelného výzkumu CVVM. 

Pá 20. září 2024 11:45 2 min Sdílet

# Výzkum

/media/6666/internet_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/6666/internet_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Důvěra Čechů v televizi a internet se oproti jaru loňského roku snížila. Podle průzkumu CVVM poklesla důvěra v televizi o pět procentních bodů, naopak nedůvěra vůči ní vzrostla o čtyři procentní body. U internetu je změna v obém případě o čtyři procentní body. 

/media/moangdl1/cvvm_vyvojduvery

Fullscreen Sdílet

U mediálních kanálů, jako je televize, internet a tisk, u Čechů výrazně převažuje nedůvěra. Internetu spíše či rozhodně nedůvěřuje celkem 54 % lidí, televizi 58 % a tisku 59 %. Důvěra mírně převažuje ze sledovaných mediatypů jen u rádia, kterému spíše nebo rozhodně důvěřuje 51 % dotázaných. 

/media/jk4nbbap/cvvm_duveraneduvera

Fullscreen Sdílet

Největší důvěře ze zkoumaných veřejných institucí se těší policie ČR (74 %), banky (69 %) a armáda (66 %), nejméně lidé důvěřují politickým stranám a hnutím (19 %). Výraznější převaha důvěry nad nedůvěrou je patrná také v případě soudů a výzkumů veřejného mínění. 

V porovnání s předchozím šetřením z jara 2023 byl zaznamenán výrazný propad důvěryodborů, a to o dvanáct procentních bodů při nárůstu nedůvěry o čtyři procentní body, čímž se ale tato důvěra pouze vrátila na úroveň srovnatelnou s výsledky z předposledního minulého šetření. Poklesy důvěry nebo nárůsty nedůvěry byl zjištěn také v případě politických stran a hnutí (obojí shodně o pět procentních bodů). Naopak mírný pokles nedůvěry šetření ukázalo v případě církví (o pět procentních bodů).

Mezilidská (sociální) důvěra v české společnosti se po mírném poklesu v loňském roce vrátila na úroveň srovnatelnou s jarem 2022. Svým nejbližším důvěřuje 96 % dotázaných, obyčejným lidem pak 78 % (nárůst důvěry o pět procentních bodů při stejně velkém poklesu nedůvěry).

Výzkum Naše společnost probíhal v období od 10. června do 17. srpna 2024, na vzorku 922 respondentů metodou osobních rozhovorů CAPI.

-stk- 

# výzkum # research # důvěra # internet # televize # tisk # rádio # CVVM # nedůvěra

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.