Čisté investice do rádiové reklamy byly v 1. čtvrtletí vyšší o 5,3 %

Tempo růstu investic do rádiové reklamy v prvním čtvrtletí 2024 téměř kopírovalo loňský rok. Provozovatelé rádií odhadují, že i druhé čtvrtletí poroste srovnatelným tempem jako v roce 2023.

Čt 16. května 2024 11:20 1 min Sdílet

# Aktuality # Rádio

/media/18499/radio_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/18499/radio_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Čisté investice do reklamy v rádiích představovaly 331,9 mil. Kč, což bylo meziročně o 5,3 % více. Tempo růstu investic tak bylo podobné jako ve stejném období o rok dříve (+6 %). Rychleji znovu rostly investice agenturních zadavatelů reklamy. Výsledky rádiových investic byly zveřejněny při příležitosti prezentace poslechovosti rádií v období posledního čtvrtletí 2023 a prvního čtvrtletí 2024.

Typ zobrazení

Objem kvartálních investic Q1 (mil. Kč)

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
2018 293.1
2019 297.8
2022 297.2
2023 315.2
2024 331.9

      Zdroj: SKMO, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

      Rostoucími segmenty v prvním čtvrtletí byly maloobchod, ojetá auta, zábava a volný čas, finance a pet food. Naopak kvůli špatným sněhovým podmínkám poklesly ski areály a rekreační střediska, nižší byla také personální inzerce a také segment prodejců nových vozů

      Podle provozovatelů tuzemských rádiových stanic je výhled rádiových investic pro druhé čtvrtletí roku podobný situaci vloni a očekává se mírný meziroční růst. 

      Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO, jde tedy o údaje z Českého rozhlasu, Radiohousu a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách minus slevy a minus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků a jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

      -mav-

      # reklama # investice # zadavatel # rádio # SKMO # výdaje # odhad

      Guru Weekly

      Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.