Nový průzkum: Globální marketingové rozpočty stagnují
Marketéři stojí letos před otázkou, jak dosáhnout růstu bez navyšování
rozpočtů. Klíčovou odpovědí se zdá být produktivita podpořená
technologiemi, zejména AI a datovou analytikou.
Marketéři stojí letos před otázkou, jak dosáhnout růstu bez navyšování
rozpočtů. Klíčovou odpovědí se zdá být produktivita podpořená
technologiemi, zejména AI a datovou analytikou.
Tempo růstu investic do rádiové reklamy v prvním čtvrtletí 2024 téměř
kopírovalo loňský rok. Provozovatelé rádií odhadují, že i druhé
čtvrtletí poroste srovnatelným tempem jako v roce 2023.
Asociace komunikačních agentur (AKA) a Asociace mediálních agentur (ASMEA)
zveřejňují ve spolupráci s ResSolution Group odhad vývoje čistých
marketingových investic na českém trhu.
AKA a agentury Ressolution a Nielsen realizují pravidelný výzkum investic do
marketingové komunikace. Dotazník k vyplnění zpřístupňují zadavatelům
reklamy i veřejně.
Monitorované reklamní investice v médiích v dubnu meziročně vyrostly
téměř o čtvrtinu. Za první čtyři měsíce 2022 jsou pak vyšší
o 15 procent, ukazuje monitoring Nielsen Admosphere.
Většina mediatypů si v prvním čtvrtletí připsala dvouciferné nárůsty,
ukazuje monitoring Nielsen Admosphere.
Vlastníci Googlu, YouTube, Facebooku nebo Instagramu loni posílili svůj
podíl na reklamním trhu a očekává se, že v letošním roce jejich
souhrnný podíl překoná společně s Amazonem 50% podíl.
# Internet & Mobil # Reklama # Výzkum
V loňském roce bylo do mobilní reklamy globálně investováno 295 miliard
dolarů, ukazuje nejnovější výzkum společnosti App Annie. Bylo to
meziročně o 23 % víc.