Autor textu MediaGuru
Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních
měsíců objednal některou ze služeb online.
Během letních měsíců utráceli Češi na internetu zatím nejvíce za letošní rok. Téměř každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si v létě objednal některou ze služeb online. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun. Jak dále vyplývá z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech.
„Byli jsme zvědaví na výsledky během letních prázdnin, které jsou v průběhu celého roku naprosto specifické. Ukázalo se, že především v červenci Češi objednávali služby prostřednictvím internetu. A to za nejvyšší částky od letošního ledna,“ komentuje výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Průměrná útrata za služby byla v červenci více než 8100 Kč, přičemž spotřebitelé nejvíce objednávali z kategorií souvisejících s dovolenou. Srpen už byl v tomto směru o poznání klidnější,“ dodává.
Dařilo se však i v oblasti prodeje zboží. Alespoň jeden balíček si v červenci i srpnu objednalo 84 % internetových zákazníků. Ti v průměru udělali 3,75 nákupů a celkem utratili 4728 Kč (v červenci), resp. 4715 Kč (v srpnu). To znamená opět nejvyšší měsíční výdaje z celého roku.
Češi o prázdninách obvykle nakupují vybavení na dovolenou, ale také například vybavení pro děti do školy. „V každém případě sledujeme od začátku roku pozitivní vývoj, pokud jde o útraty spotřebitelů a vše nasvědčuje tomu, že se e-commerce vrátila na cestu růstu,“ hodnotí Jan Vetyška.
Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSolution na vzorku 1063 respondentů.
-stk-
# e-shop # výzkum # APEK # e-commerce # Nielsen # léto # Asociace pro elektronickou komerci # Ressolution
Autor textu MediaGuru