Autor textu MediaGuru
Míchané pivní nápoje si v Česku vydobyly stabilní místo na trhu.
Nejčastěji po nich sahají mladší lidé a ženy.
Míchané pivní nápoje si v české společnosti nacházejí pevné místo, zejména v teplých měsících. Aktuální výzkum ResSolution Group pro MediaGuru.cz, zaměřený na jejich spotřebu, ukazuje, že více než polovina českých spotřebitelů má s těmito nápoji zkušenost. A to jak v podobě alkoholické, tak i nealkoholické. Oslovují především mladší generace a ženy, kteří oceňují jejich chuťovou variabilitu, možnost osvěžení i mírnější charakter oproti běžnému pivu.
Více než polovina respondentů (54 %) uvedla, že zná nebo někdy ochutnala míchaný pivní nápoj s ovocnou příchutí, nejčastěji s citronem, grepem nebo malinou. Tato varianta je oblíbená mezi mladými ve věku 18–34 let, kde dosahuje znalosti 65 %.
Podobně rozšířený je klasický radler (pivo smíchané s limonádou) který zná či ochutnal každý druhý Čech (52 %). Nealkoholický radler zmiňuje 51 % dotázaných, přičemž muži ho znají častěji než ženy (55 % vs. 48 %).
Pětina respondentů (20 %) nezná žádný míchaný pivní nápoj, přičemž tato odpověď dominovala mezi lidmi staršími 55 let (41 %).
Z těch, kteří znají jak alkoholické, tak nealkoholické varianty, dává více než třetina (35 %) přednost nealkoholickým nápojům. Pouze 10 % preferuje alkoholické verze, a to především muži (13 %). Nejčastěji však lidé (47 %) uvádějí, že konzumují obě varianty.
Léto je bezkonkurenčně nejsilnějším obdobím pro konzumaci míchaných pivních nápojů: 66 % respondentů uvedlo, že je preferuje právě v tomto ročním období. Rozdíl je přitom mezi pohlavími: léto preferuje 78 % žen oproti 55 % mužů. Preference jiného ročního období se prakticky nevyskytuje, když téměř třetina (31 %) uvedla, že v případě konzumace pivních míchaných nápojů nepreferují žádné roční období.
Konzumace míchaných piv je spojena s přáteli, oslavami i grilováním. Češi je nejčastěji pijí při letním posezení (73 %), během grilování (60 %) nebo na oslavách (51 %). Oblíbené jsou také při relaxaci po práci nebo na festivalech a koncertech (shodně 37 %). V menší míře se konzumují i po sportovním výkonu (17 %) či během sportovního utkání (15 %).
Většina konzumentů si míchané pivní nápoje vychutnává s přáteli (71 %) a s rodinou (68 %). Třetina dotázaných (30 %) je pije i o samotě.
Konzumace probíhá nejčastěji v restauracích a hospodách (56 %) nebo na zahradě a terase (48 %), kde dominují ženy (53 %). Dále následují výlety do přírody a domácí prostředí (shodně 47 %), festivaly a koncerty (37 %) a sportovní akce (22 %).
Míchané pivní nápoje Češi nejčastěji nakupují v supermarketech (80 %), méně pak v restauracích (43 %) a na festivalech (26 %). V malých obchodech je pořizuje 22 % respondentů. Přes domácí přípravu vede pohodlí nákupu: pouze 3 % si je připravují doma často a 11 % občas. Většina (67 %) to nikdy nedělá.
Hlavním motivem pro konzumaci míchaných pivních nápojů je touha po osvěžení (78 %). Dále je důležitá možnost nealkoholické varianty (46 %) a zajímavá chuť (45 %), kterou oceňují především muži.
-mav-
# výzkum # pivní mix # znalost # nealkoholické pivo # beermix # konzumace # Ressolution Group
Autor textu MediaGuru