Brněnská diecéze mění logo i vizuální identitu

Brněnská diecéze je prvním úřadem svého druhu, které se rozhodlo změnit svůj přístup ke komunikaci. 

So 25. května 2024 07:15 3 min Sdílet

# Aktuality # Marketing

/media/2wdlaclr/brdi_grafika_c4

Fullscreen Sdílet

/media/11xhpuv5/brdi_grafika_c1

Fullscreen Sdílet

Brněnská diecéze mění své logo i vizuální identitu. Spolu s tím dozná změn i její přístup ke komunikaci směrem k věřícím i všem ostatním obyvatelům jižní Moravy a Vysočiny. Cílem je posílit povědomí o tom, kdo diecézní společenství tvoří a co všechno nabízí v rámci duchovního i kulturního dědictví. V Česku je brněnské biskupství prvním úřadem svého druhu, který se rozhodlo k takové změně. 

Nová vizuální identita má odrážet duchovní i regionální tradice a zároveň touhu po moderním společenství. „Občas můžeme slyšet, že církev má zajímavou nabídku, ale málo srozumitelný obal. Podle mne je to škoda, obzvlášť když to lze změnit. Jednotný a snadno rozpoznatelný  vizuální jazyk je jedním z kroků, kterým se můžeme přiblížit všem lidem. Chceme budovat takovou značku, která bude přitažlivá a lidi osloví, protože má co nabídnout,” vysvětluje brněnský biskup Pavel Konzbul.

V základu nové identity stojí nové logo brněnské diecéze, za kterým se skrývá hned několik symbolů. Do loga jsou vetkané obrysy vinné révy, která ale v tomto případě odkazuje nejen k ikonickému produktu jižní Moravy, ale především k Bibli a Kristovým slovům „Já jsem vinný kmen a vy jste ratolesti“. Réva tu představuje život, růst a propojení s Bohem, jakožto pravým vinným kmenem, zároveň má být nadějí pro další růst diecéze.

/media/2wdlaclr/brdi_grafika_c4

Fullscreen Sdílet

/media/1ukpcq44/brdi_grafika_c3

Fullscreen Sdílet

/media/zn3gxcfc/brdi_grafika_c2

Fullscreen Sdílet

Dalším motivem, s nímž logo pracuje, je pro křesťanství typický symbol ryby – přesněji se vyskytuje v křivkách loga dvě ryby připomínající biblický příběh, kdy Ježíš nasytí velký zástup lidí.

Setkání s Ježíšem je v logu ještě hlouběji zakořeněno v obrazu eucharistiekalicha a hostií, které v rámci liturgie představují ten nejbližší kontakt s Bohem. Rozeznatelné jsou i obrysy písmen D a B, které odkazují k latinskému Diocesis Brunesis.

Barevnost nového vizuálu vychází z dosavadního biskupského znaku, který bude biskupský úřad v oficiálních dokumentech dál používat. Zlatou v něm doplňuje mariánská modrá.

Autorem vizuální identity je brněnský grafik Ondřej Kostiha, s nímž na celém procesu spolupracoval nový komunikační tým Biskupství brněnského.

-stk- 

# logo # vizuální identita # komunikace # Brněnská diecéze # Biskupství brněnské # Ondřej Kostiha

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.