Autor textu MediaGuru
Spojením NFTs a algoritmu umožňujícícmu zobrazení obsahu, který
nesledujeme, přinese nové možnosti tvůrcům tzv. brandovaného obsahu,
myslí si Adam Nowakowski ze společnosti Meta.
Žijeme v době webu 2.0, kdy většinu obsahu tvoří uživatelé a zveřejňují ho na platformách jako Instagram a Facebook, které ho zpeněžují. V budoucnu bude ale k tvůrcům upřena mnohem větší pozornost, a to především díky spojení dvou technologií. Větší kontrolu nad vlastnictvím vytvořeného obsahu poskytnou tvůrcům NFTs (non-fungible tokens – nezaměnitelné tokeny) a nové možnosti poskytne také algoritmus umožňující zobrazení obsahu uživatelům, které nesledujeme. Díky propojení těchto technologií tak tvůrci, kteří se publikováním a prodejem online obsahu živí, získají mnohem větší příležitosti. A stejně tak se jedná i o dobrou zprávu pro reklamní průmysl, který může tento prostor efektivně využít.
Spolu s online prostředím se vyvíjí i reklamní a marketingové nástroje. „Branded content" ale stále nepatří mezi nejvyužívanější marketingové nástroje. Nejčastější formou takového obsahu je influencer marketing, kdy firma prostřednictvím známé osoby propaguje svůj produkt či službu. Forma a standardy tohoto způsobu reklamy jsou obecně na nízké úrovni.
Je trestuhodné, že stále velkou část těchto aktivit tvoří kryptoreklama nebo neoznačené spolupráce influencerů. S tím souvisí i nízká kvalita dat dokládajících efektivitu komunikace realizované značkami ve spolupráci s tvůrci obsahu. Dominantním bodem měření jsou stále imprese, lajky, komentáře a sdílení, ačkoli existuje řada důkazů, že tyto parametry nemají úzkou souvislost s obchodními parametry.
Zlatá éra „branded contentu” teprve přijde, ale lepší standardy pro práci s tvůrci a efektivní měření společných projektů lze zavést okamžitě. Zde je pár tipů na toto téma.
Zaměřte se na tato kritéria:
Pokud tuto formu propagace ještě nevyužíváte, určitě ji zvažte. Placené formáty reklamního obsahu totiž přinášejí mnoho výhod. Umožňují přesné zacílení i nebo měření, díky čemuž získáte možnost experimentovat a porovnávat různé strategie. Tímto způsobem lze potvrdit nebo vyvrátit všechny teze uvedené v tomto textu. Vše ale záleží na striktním přístupu k reklamním a optimalizačním reklamním aktivitám založeném na tvrdých datech. Jinak všechny spory o efektivitě kreativity skončí jako vždycky.
# marketing # influencer # kreativita # obsah # influencer marketing # branded content
Autor textu MediaGuru