Apple přeskočil Amazon, je nejhodnotnější světovou značkou

Hodnota největších světových značek za uplynulý rok dále rostla, nejhodnotnější značkou se stal Apple, ukazuje nový žebříček BrandZ od agentury Kantar.

St 15. června 2022 14:50 2 min Sdílet

# Marketing # Výzkum

/media/21350/apple_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/21347/top-10_brands

Fullscreen Sdílet

Celková hodnota značek v novém žebříčku BrandZ Top 100 od agentury Kantar vzrostla o 23 % a dosáhla téměř 8,7 bilionu USD. Apple se stal světově nejhodnotnější značkou. Podle aktualizovaného žebříčku meziročně hodnota této značky vzrostla o 55 % na 947 mld. USD a má tak nejblíže k hodnotě bilionu USD. Následuje Google a loni nejhodnotnější Amazon skončil v novém žebříčku na třetí pozici. První pětici uzavírají Microsoft a Tencent.

Luxusní značky si podle výzkumné agentury vedly výjimečně dobře. Cartier, nejrychleji rostoucí značka ve všech kategoriích, zvýšila svou hodnotu o 88 % na 10 mld. USD. Mezi další značky, které za poslední rok zdvojnásobily hodnotu své značky, patří: YouTube (č. 24, 86 miliard USD), Google (č. 2, 819 miliard USD), Tesla (č. 29, 75 miliard USD) a Hermès (č. 27, 80 miliard USD).

Vedle luxusních značek se také meziročně nejvýrazněji zvýšila hodnota značek z segmentu spotřební technologie. Nejvyšší hodnoty pak dosahují značky ze segmentu poskytovatelů technologií a byznysových řešení (2,141 bil. USD), médií a zábavy (1,48 bil. USD) a spotřební technologie (2,14 bil. USD).

Agentura Kantar každoročně hodnotí významné světové značky, přičemž kombinuje nejnovější údaje o finanční výkonnosti se spotřebitelským průzkumem od více než 4 milionů spotřebitelů na 51 trzích.

Celá infografika k žebříčku BrandZ Top 100 2022 je k dispozici zde nebo ke stažení níže. 

Soubory ke stažení

-mav-

# výzkum # Google # Amazon # značka # hodnota # Apple # brand # BrandZ # Kantar

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.