YouTube zvrátil trend a na reklamním trhu znovu rostl

Dosah YouTube se rozšiřuje i na televizních obrazovkách a videoplatforma proto letos na jaře přišla s reklamním formátem oblíbeným v televizi.

St 23. srpna 2023 07:40 2 min Sdílet

# Internet & Mobil # TV

/media/12713/youtube_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/12713/youtube_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Videoplatformě YouTube se ve druhém letošním čtvrtletí podařilo obrátit trend vývoje a na reklamním trhu se po dvou čtvrtletích, ve kterých klesala, podařilo znovu nastartovat růst. Podle výsledků za druhé čtvrtletí oznámených mateřskou společností Alphabet, dosáhly výnosy z reklam YouTbe výše 7,7 mld. USD, což bylo meziročně o 4 % víc. Reflektuje to stabilitu, která se vrátila na reklamní trh, zhodnotil management společnosti.  

Z výsledků dále vyplynulo, že krátká videa YouTube Shorts nyní každý měsíc sledují více než 2 miliardy přihlášených uživatelů, zatímco před rokem to bylo 1,5 miliardy. Dosah YouTube na připojených TV obrazovkách v USA (connected TV) představuje 150 milionů lidí a videoslužba údajně pozoruje růstovou dynamiku na televizních obrazovkách i v globálním měřítku. Počet odběratelů YouTube Music a Premium pak překročil 80 milionů

„Růstový potenciál vidíme především v Shorts, connected TV a v nabídkách předplatného, ​​které všechny ve druhém čtvrtletí rostly," zhodnotil vývoj Sundar Pichai, CEO společnosti Alphabet. 

YouTube zároveň letos na jaře rozšířil nabídku reklamních formátů. YouTube Select byl obohacen o 30sekundové nepřeskočitelné reklamy, které na televizní obrazovce zaznamenají podle mateřské společnosti více než 70 % zobrazení. Třicetisekundové reklamy jsou základním prvkem televizního průmyslu a YouTube je proto chce nabídnout i svým inzerentům.  

-mav-

# reklama # video # YouTube # předplatné # VOD # Alphabet

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.